کد خبر: 593644
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۶ ۱۲:۵۹:۴۲
| |

آمار عجیب دبیرکل اتحادیه عرب درباره فقر در کشورهای عربی

گزارش عربی درباره فقر چند بُعدی نشان می‌دهد 129 میلیون نفر در جهان عرب در فقر به سر می‌برند و انتظار می‌رود به این رقم در نتیجه تحولات و چالش‌های پیش روی منطقه عربی و در سایه توالی بحران‌های جهانی انرژی و غذا و افزایش سطح تورم و هزینه‌های زندگی، 20 میلیون نفر دیگر اضافه شوند.

آمار عجیب دبیرکل اتحادیه عرب درباره فقر در کشورهای عربی
کد خبر: 593644
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۶ ۱۲:۵۹:۴۲

چهل و دومین نشست وزرای امور اجتماعی کشورهای عربی روز گذشته در پایتخت قطر آغاز شد و قرار است طی این نشست دو روزه درباره موضوعات مهمی چون خانواده، کودک، حقوق معلولان و سالخوردگان، مبارزه با فقر و تامین اجتماعی بحث شود.

به گزارش شفقنا به نقل از العربی الجدید، «احمد ابوالغیط»، دبیرکل اتحادیه عرب در افتتاحیه این نشست با اشاره به ارتباط تنگاتنگ میان حقوق افراد معلول و مسائل مربوط به فقر در ابعاد مختلف گفت:هزینه سرپرستی از فرد معلول 32 تا 38 درصد بیشتر از فرد عادی برآورد می‌شود.

ابوالغیط افزود: وضعیت معلولان از اپیدمی‌ها، بحران‌های سیاسی و اقتصادی و فجایع طبیعی تاثیر پذیرفته است، شمار افراد معلول در منطقه عربی به حدود 87 میلیون نفر می‌رسد که بسیاری از آنها تحت خط فقر در ابعاد مختلف آن قرار دارند.

وی افزود: گزارش عربی درباره فقر چند بُعدی نشان می‌دهد 129 میلیون نفر در جهان عرب در فقر به سر می‌برند و انتظار می‌رود به این رقم در نتیجه تحولات و چالش‌های پیش روی منطقه عربی و در سایه توالی بحران‌های جهانی انرژی و غذا و افزایش سطح تورم و هزینه‌های زندگی، 20 میلیون نفر دیگر اضافه شوند.

در همین رابطه، سازمان ملل متحد با توجه‌ به شاخص‌هایی چون سطح درآمد، مصرف،آموزش،بهداشت و میزان مرگ و میر زودهنگام، منطقه خاورمیانه و شمال افریقا را در سال 2019 میلادی در زمره فقیرترین مناطق جهان دسته‌بندی کرد.

بر اساس گزارش سازمان ملل، یک سوم جمعیت زمین با فقر در ابعاد مختلف دست به گریبان هستند و فقیرترین مردم در 49 کشور از مجموع 101 کشور زندگی می‌کنند که1.1 درصد در اروپا و آسیای مرکزی، 57.5 درصد فقیران در افریقا در جنوب صحرای بزرگ، 31 درصد در کشورهای جنوب آسیا و 15.7 درصد در منطقه خاورمیانه و شمال افریقا زندگی می کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها