کد خبر: 593515
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۵ ۱۴:۰۲:۵۱
| |

سخنگوی کرملین:

نشانی از عناصر تنش‌زدایی در جهان دیده نمی‌شود

سخنگوی کرملین اظهار کرد، چشم‌انداز تحول وضعیت در جهان با در نظر گرفتن سیاست‌های ناتو، نشانی از عناصر تنش‌زدایی ندارد بنابراین روسیه باید گوش به زنگ باشد.

نشانی از عناصر تنش‌زدایی در جهان دیده نمی‌شود
کد خبر: 593515
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۵ ۱۴:۰۲:۵۱

روز سه‌شنبه سازمان موسوم به "بولتن دانشمندان اتمی" ساعت آخرالزمان خود را به روز رسانی کرده و در بدترین وضعیت تا به امروز قرار داد؛ یعنی ۹۰ ثانیه تا نیمه‌شب فاجعه. این ساعت نمادین در سال ۱۹۴۷ ایجاد شده و نمایانگر اعتقاد این سازمان به میزان نزدیکی بشریت به فاجعه جهانی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در واکنش به این اقدام دیمیری پسکوف،‌ سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: "وضعیت واقعا هشداردهنده است. صحبت شما درباره یک پروژه نمادین است. چنانچه صحبت ما درباره وضعیتی که ما عملا داریم، به ویژه وضعیت در اروپا و در جهان باشد، این وضعیت واقعا به شدت متشنج است و دورنمای تحول وضعیت با در نظر گرفتن خط‌مشی انتخاب شده از سوی ائتلاف ناتوی تحت رهبری آمریکا هیچ نشانی از تنش‌زدایی نشان نمی‌دهد."

پسکوف ادامه داد، روسیه باید به طور خاص محتاط و گوش به زنگ باشد و تدابیر مناسب اتخاذ کند.

او امروز چهارشنبه بیان کرد، مسکو در ضمن پیش زمینه تحویل احتمالی تانک‌های لئوپارد آلمانی از سوی کشورهای اتحادیه اروپا به اوکراین، با برلین در ارتباط نیست. نشریه اشپیگل روز سه‌شنبه به نقل از منابعی گزارش داد، دولت آلمان تصمیم گرفته یک واحد از تانک‌های لئوپارد مدل ۲A۶ را به اوکراین بفرستد.

پسکوف در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: "خیر، هیچ بحثی در این مورد با برلین وجود نداشته است." پسکوف در ادامه اظهارات امروزش اظهار کرد: "بیانیه‌های مناقشه‌برانگیز زیادی در خصوص عرضه تانک‌های سنگین از جمله تانک‌های ام۱ آبرامز به اوکراین از سمت آمریکا و آلمان مطرح شده اما همه چیز در ناتو در زمینه موجود بودن تانک‌ها هموار نیست."

روز سه‌شنبه، رسانه‌ها گزارش دادند که واشنگتن به زودی و احتمالا در چند روز آینده تحویل "تعدادی قابل توجه" از تانک‌های ام۱ آبرامز خود به اوکراین را که احتمالاً بین ۳۰ تا ۵۰ تانک خواهد بود، اعلام می‌کند. واشنگتن پست روز چهارشنبه گزارش داد در صورت تایید تحویل این تانک‌ها، روند تحویل آن‌ها احتمالا به دلیل "لجستیک طاقت فرسا" ماه‌ها یا سال‌ها به طول خواهد انجامید.

پسکوف به خبرنگاران گفت: "اظهارات، گزارش‌های رسانه‌ای، افشاگری‌ها و دیگر موارد متناقض (هم از سمت آلمان و هم از سمت آمریکا) مطرح شده است. واضح است که همه چیز در آنجا (ناتو) هموار  پیش نمی‌رود. همه چیز چه از جنبه هماهنگی‌های داخل خود ائتلاف و چه از جنبه در دسترس بودن تانک‌ها هموار جلو نمی‌رود."

دیمیتری پسکوف در ادامه نشست خبری امروز خود خاطر نشان کرد، تصمیم برای ارسال تانک‌های آبرامز به اوکراین با توجه به جوانب فناوری یک برنامه شکست خورده است و تأثیر بالقوه امکاناتی که به کی‌یف می‌دهد تا حد زیادی اغراق شده است. سخنگوی کرملین افزود: متقاعد شده‌ام که بسیاری از کارشناسان نیز پوچ بودن این طرح را درک می‌کنند، این طرح از نظر جنبه‌های فناوری کاملاً شکست خورده است. و مهم‌تر از همه، از جنبه پتانسیلی که این تانک‌ها می‌توانند برای نیروهای مسلح اوکراین فراهم کنند، اغراق شده است. این نیز یک تلقی عمیقا اشتباه دیگر است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها