محسن رضایی:

قدرت در دنیا درحال تغییرات اساسی است

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: همه امور نشان از تغییرات اساسی در ماهیت قدرت و روابط بین‌الملل دارد.

قدرت در دنیا درحال تغییرات اساسی است
کد خبر: 574207
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۴ ۱۰:۳۳:۵۸

محسن رضایی روز پنجشنبه با رییس جامعه المصطفی در قم دیدار کرد.

به گزارش ایرنا، وی در این دیدار با تحلیل وضعیت کنونی جهان صحبت هایی مطرح کرد که می خوانید:

*هیچکس در جهان فکر نمی‌کرد پس از پایان جنگ سرد و جنگ جهانی دوم یک جنگ بزرگ نظامی که تمام دنیا را تحت تاثیر قرار داده، آغاز شود و کار به جایی برسد که برخی کشورها به فکر بازسازی و تشکیل ارتش قدرتمند و منظم بیافتند که این مهم نشان می‌دهد ماهیت قدرت و روابط بین الملل در حال تحول اساسی در دنیا است. 

*جامعه المصطفی با توجه به این تحولات و نیازهای جدید بشری می‌تواند در همه زمینه‌ها از جمله افزایش ارتباطات و مبادلات بیش از پیش فعال شود و در وضعیت اقتصادی ایران، جهان اسلام و نظام بین الملل نقش موثری ایفا کند. 

*نظام سلطه با وارونه نشان دادن شرایط اقتصادی ایران در تلاش است تا با ایجاد ذهنیتی منفی از سرمایه‌گذاری سرمایه گذاران و کارآفرینان خارجی و ایرانیان خارج از کشور در ایران جلوگیری نمایند که جامعه المصطفی می‌تواند کمک موثری در نشان دادن چهره واقعی جمهوری اسلامی به دنیای اسلام و جهانیان ایفا کند. 

*ایران از ظرفیت‌های بسیار بالای خدادادی، طبیعی و نیروی انسانی بهره‌مند است که متاسفانه سرمایه‌گذاران خارجی نمی‌توانند از این ظرفیت‌های بزرگ کشور بهره بگیرند که جامعه دانشگاهی و مراکز علمی می‌توانند سهمی بزرگ در معرفی ظرفیت‌های ایران به جهانیان ارایه نمایند. 

 *بارها در کنفرانس‌های بین المللی اسلام در خصوص یک بازار مشترک و پول واحد سخن به میان آمده‌است اما تاکنون دنیای اسلام موفق نشده‌است در این حوزه‌ها به یک اجماع نظر برسد که در همین راستا نقش جامعه المصطفی برای افزایش ارتباطات با اندیشمندان اقتصادی مسلمان برای وحدت نظر و اشتراک آرا حائز اهمیت اساسی است. 

معاون اقتصادی رییس جمهوری  امروز با سفر به قم با شماری از مراجع عظام تقلید و علمای حوزه علمیه  دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها