شولتس:

تا هنگام لزوم از اوکراین حمایت می‌کنیم

اولاف شولتس صدراعظم آلمان روز یکشنبه چند روز پس از ناامیدی اوکراین از دریافت سریع تانک های رزمی از غرب، گفت که کشورش به همراه پاریس تا هنگام لزوم به پشتیبانی از اوکراین ادامه خواهد داد.

تا هنگام لزوم از اوکراین حمایت می‌کنیم
کد خبر: 592878
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۲ ۱۷:۵۴:۴۹

شولتس در مراسمی برای بزرگداشت سالگرد دوستی آلمان و فرانسه در پاریس گفت: ما اروپائیان به حمایت فراگیر و همه جانبه تا هنگام لزوم از اوکراین و برای دفاع از طرح صلح اروپا، ادامه خواهیم داد.

به گزارش ایرنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، به نوشته تارنمای رادیو فرانس انتر و خبرگزاری فرانس پرس؛ این اظهارت صدراعظم آلمان در حالی مطرح شده است که نشانه هایی از تیرگی روابط پاریس و برلین در ۶۰ سالگی دوستی آنان و امضای پیمان ۱۹۶۳ الیزه دیده می شود.

یک عضو بلندپایه حزب مکرون که خواست نامش فاش نشود، به فرانس پرس گفت که شولتس به هیچ وجه اروپاگرا نیست و بیشتر آلمان را در اولویت قرار می دهد.

جاکوب راس پژوهشگر شورای روابط خارجی آلمان در برلین نیز گفت که دولت فرانسه در روابط دو جانبه با آلمان، احساس بی علاقگی می کند.

این شکاف حتی در افکار عمومی شهروندان این ۲ کشور نیز دیده می شود به گونه ای که در روزهای گذشته ۳۶ درصد از پرسش شوندگان فرانسوی و ۳۹ درصد از پرسش شوندگان آلمانی به موسسه نظرسنجی ایپسوس گفته اند که روابط دوجانبه دچار مشکلاتی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها