کد خبر: 592851
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۲ ۱۵:۲۵:۲۰
| |

سناتور گراهام:

از نمایش مزخرفی که برای ارسال تانک به کی‌یف راه افتاده خسته شده‌ام

​لیندسی گراهام، سناتور جمهوریخواه آمریکایی که به تازگی با رئیس‌جمهور اوکراین در کی‌یف دیدار کرده، گفت که از "نمایش مزخرفی" که در میان غربی‌ها بر سر ارسال تانک به اوکراین ایجاد شده، خسته شده است.

از نمایش مزخرفی که برای ارسال تانک به کی‌یف راه افتاده خسته شده‌ام
کد خبر: 592851
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۲ ۱۵:۲۵:۲۰

سناتور لیندسی گراهام از آمریکا و آلمان خواست برای ارتش اوکراین تانک بفرستند وی در جریان سفر روز جمعه‌اش به همراه دو سناتور دموکرات دیگر به کی‌یف از ارسال تسلیحات به اوکراین حمایت کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، این سناتور جمهوریخواه سرشناس از ایالت کارولینای جنوبی، به همراه ریچارد بلومنتال، سناتور دموکرات از ایالت کنتیکت و شلدون وایتهاوس، سناتور دموکرات از ایالت رود آیلند به اوکراین سفر کردند. این سه قانونگذار آمریکایی که حامی ارسال کمک‌های بیشتر به اوکراین هستند، با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین دیدار کردند.

گراهام در اظهار نظر در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از این نشست که در توئیتر نیز منتشر کرد، گفت: "هر سه ما شامل یک جمهوری‌خواه و دو دموکرات، هدفی مشترک داریم؛ اینکه اوکراین روس‌ها را از خاکش بیرون براند. برای حصول این هدف، ارتش اوکراین به تانک نیاز دارد."

گراهام در یک توئیت نوشت: "از نمایش مزخرف پیرامون اینکه چه کسی و در چه زمانی برای اوکراین تانک بفرستد، خسته شده‌ام. پوتین در تلاش است تا نقشه اروپا را با زور سلاح بازنویسی کند. نظم جهانی در خطر است."

این واکنش گراهام در حالی مطرح شد که مقامات دفاعی آمریکا و آلمان نتوانسته‌اند بر سر ارسال تانک‌های جنگی به اوکراین به توافق برسند. کی‌یف از ناتو و سایر کشورهای اروپایی خواسته تا تانک‌های آلمانی لئوپارد-۲ را برای این کشور بفرستند، اما انجام این کار مستلزم تایید آلمان است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها