کد خبر: 592627
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۱ ۱۶:۰۷:۱۲
| |

حزب‌الله لبنان:

واشنگتن نمی‌خواهد وضعیت لبنان بهبود یابد

عضور شورای مرکزی حزب‌الله گفت: آمریکا مانع گفت‌وگو میان لبنانی‌ها می‌شود و در راستای خدمت به پروژه رژیم صهیونیستی، نمی‌خواهد وضعیت لبنان بهبود یابد.

واشنگتن نمی‌خواهد وضعیت لبنان بهبود یابد
کد خبر: 592627
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۱ ۱۶:۰۷:۱۲

شیخ نبیل قاووق، عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان ​به دنبال شکست پارلمان لبنان در یازدهمین جلسه انتخاب رئیس جمهوری جدید، در اظهاراتی بیان کرد: گروه چالش و تقابل (حامیان گزینه رئیس جمهوری چالشی) مسئولیت نپذیرفتن گفت‌وگو و توافق را بر عهده دارد و کاملا واضح است کسانی که گفت‌وگو و توافق را رد می‌کنند، در چارچوب دیکته‌های خارجی پیش می‌روند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، وی با بیان اینکه آمریکا مانع هرگونه همگرایی و گفت‌وگو میان لبنانی‌ها می‌شود افزود: آمریکا نمی‌خواهد بحران اقتصادی و مالی پایان یابد در مقابل درصدد عمیق‌تر کردن بحران‌ها و طولانی‌تر کردن دوره خلأ ریاست‌جمهوری است و هدف آن نیز استفاده از این بحران‌ها برای رسیدن به اهداف سیاسی خود است. اگر اینگونه نیست، بنابراین مخالفت آن با انتقال برق از اردن، گاز از مصر و سوخت از ایران چه تفسیر و توجیهی دارد.

قاووق همچنین مدعی شد: واشنگتن در راستای خدمت به پروژه رژیم صهیونیستی، نمی‌خواهد وضعیت لبنان بهبود یابد.

وی در پایان با بیان اینکه حزب‌الله بر نجات کشور از بحران‌ها و فروپاشی پافشاری می‌کند به همین دلیل هیچ نامزد چالشی را معرفی نکرده است گفت: حزب‌الله گفت‌وگو و توافق را در دستور کار قرار داده و این مسئله بیانگر اصرار آن به نجات کشور با مشارکت همه احزاب و گروه‌های سیاسی است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها