کد خبر: 592536
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۱ ۰۸:۳۷:۳۹
| |

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا:

روسیه تا آخرین نفس می‌جنگد؛ غرب ارسال سلاح به کی‌یف را ادامه دهد

کمیسیونر سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که غرب باید به ارسال سلاح به کی‌یف ادامه دهد و به کسانی که فکر می‌کنند روسیه شکست خورده یا ضعیف عمل می‌کند، هشدار داد که مسکو سابقه پیروزی در جنگ‌های طولانی را دارد.

روسیه تا آخرین نفس می‌جنگد؛ غرب ارسال سلاح به کی‌یف را ادامه دهد
کد خبر: 592536
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۱ ۰۸:۳۷:۳۹

جوزپ بورل، کمیسیونر سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنرانی روز جمعه خود در مادرید گفت «روسیه کشور بزرگی است، ملت بزرگی که عادت دارد تا آخر بجنگد و سپس بهبود یابد» و در ادامه به حمله ۱۸۱۲ توسط ناپلئون بناپارت، امپراتوری فرانسه و حمله ۱۹۴۱ توسط آدولف هیتلر آلمان به عنوان نمونه‌های تاریخی این امر اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، بورل افزود: بیهوده است که فکر کنیم روسیه در جنگ شکست خورده یا ارتش این کشور ناتوان است.» او مدعی شد که فعلا مسکو در جنگ شکست خورده اما هنوز قدرت زیادی دارد و توانایی دارد تا به این جنگ ادامه دهد.

به همین دلیل، او گفت: «اکنون زمان آن فرا رسیده است که به تجهیز اوکراین با ابزارهای مادی و نظامی لازم برای انجام جنگی که باید انجام شود، ادامه دهیم.» او این را نه تنها یک «جنگ تدافعی» توصیف کرد، بلکه گفت که این کار به اوکراین اجازه می‌دهد «ابتکار عمل را در دست بگیرد و جبهه‌ها را فتح کند و از آغاز یک حمله جدید، بسیار قدرتمند و خونین روسیه در چند ماه جلوگیری کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها