کد خبر: 592357
|
۱۴۰۱/۱۰/۳۰ ۱۰:۱۵:۰۰
| |

رئیس کمیته نظامی ناتو:

احتمالا حملات جدید روسیه به اوکراین در بهار آغاز خواهد شد

رئیس کمیته نظامی ناتو گفت که روسیه احتمالاً در بهار حمله جدیدی را در اوکراین آغاز خواهد کرد.

احتمالا حملات جدید روسیه به اوکراین در بهار آغاز خواهد شد
کد خبر: 592357
|
۱۴۰۱/۱۰/۳۰ ۱۰:۱۵:۰۰

دریاسالار راب بائر رئیس کمیته نظامی ناتو گفت که روسیه احتمالاً در بهار حمله جدیدی را در اوکراین آغاز خواهد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، بائر روز پنجشنبه پس از نشست روسای ستادی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) در کنفرانس خبری افزود: اهداف استراتژیک مسکو تغییر نکرده است، بنابراین ناتو پیش‌بینی می‌کند که حمله جدیدی از سوی روسیه در اوکراین انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد: این امر موضوعی نیست که ما کاملاً از وقوع آن مطمئن باشیم اما بر اساس فرضیات، اگر روسیه اهداف استراتژیک خود را تغییر ندهد، به احتمال زیاد در بهار حمله دیگری را آغاز خواهد کرد.

رئیس کمیته نظامی ناتو از اوکراینی‌ها خواست برای حمله احتمالی آماده شوند.

به گزارش ایرنا، ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین در مصاحبه‌ با شبکه‌های تلویزیونی TF۱ و LCI فرانسه که ۲۷ آذر پخش شد، در پاسخ به این سوال که آیا نشانه‌هایی از آماده شدن روسیه برای انجام دومین حمله گسترده در سال ۲۰۲۳ وجود دارد یا خیر؟ پاسخ مثبت داد و افزود: «آنها به طور دائم می‌خواهند دولت ما را نابود و کشور ما را اشغال کنند. من فکر می‌کنم آنها هنوز چنین افکاری را رها نکرده‌اند.»

ژنرال والری زالوژنی فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین نیز پیش‌تر با پیش‌بینی احتمال حمله جدید روسیه در فوریه ۲۰۲۳ (بهمن)، گفته بود: این حمله ممکن است نه از دونباس که در حال حاضر درگیری در آن جریان دارد، بلکه از سمت بلاروس به سمت کی‌یف انجام شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها