کد خبر: 591792
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۶ ۰۷:۴۴:۴۶
| |

کشف بسته حاوی آثار اورانیوم در فرودگاه لندن؛ یک نفر دستگیر شده

مقامات انگلیسی از دستگیری مردی در ارتباط با ادعای کشف بسته‌ای حاوی آثار اورانیوم که برای اتباع ایرانی در این کشور ارسال شد، خبر دادند.

کشف بسته حاوی آثار اورانیوم در فرودگاه لندن؛ یک نفر دستگیر شده
کد خبر: 591792
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۶ ۰۷:۴۴:۴۶

یک فرمانده پلیس شهر لندن گفت، ماموران این نیرو مردی با سن بین 60 تا 70 سال را در ارتباط با کشف ادعایی آثار اورانیوم در یک بسته در فرودگاه «هیترو» بر طبق قوانین مبارزه با تروریسم دستگیر کردند.

به گزارش فارس، اخیرا رسانه‌های انگلیسی گزارش دادند، روز 29 دسامبر (هشتم دی 1401) ماموران مرزبانی انگلیس در فرودگاه هیترو در شهر لندن آثار این ماده رادیواکتیو را در یک محموله حاوی آهن قراضه یافته‌اند.

به نوشته پایگاه «یاهونیوز»، ماموران پلیس انگلیس این متهم را روز شنبه در شهر «چِشِر» بر طبق ماده نهم «قانون تروریسم» که به موضوع ساخت و در اختیار داشتن مواد رادیواکتیو مربوط است، دستگیر کرده‌اند و او به قید وثیقه تا ماه آوریل آزاد است.

این مرد بعد از تفتیش خانه‌ای در این شهر در روز شنبه از سوی ماموران مبارزه با تروریسم دستگیر شده است.

پنج روز پیش رسانه‌های انگلیسی نوشتند، بسته‌ای که مبدا اصلی آن پاکستان بوده، با پروازی از عمان به انگلیس وارده شده و مقامات در این بسته آثار کمی از اورانیوم را یافته‌اند. روزنامه «سان» انگلیس که نخستین بار این گزارش را منتشر کرد، مدعی شد مقصد نهایی این بسته که حاوی آهن قراضه بوده، یک کسب‌وکار مرتبط با اتباع ایرانی بوده است.

 بر اساس گزارش روزنامه سان، اسکنرهای مخصوص، وجود این ماده رادیواکتیو را در این بسته در حین انتقال به سوله باری شناسایی کردند و متعاقب آن آژیر هشدار در فرودگاه هیترو به صدا درآمد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها