کد خبر: 591776
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۶ ۱۸:۱۰:۵۶
| |

روزنامه اطلاعات:

عبور از مفاهیم و مشکلات تاریخی به منظور ایجاد روابط برای آینده بهتر ضروری و لازم است

روزنامه اطلاعات نوشت: عبور از مفاهیم و مشکلات تاریخی تنظیم روابط در گذشته که اکنون مانع داشتن روابط دو و چند جانبه برای آینده‌ای بهتر همه کشورها و مردم مسلمان منطقه‌اند، ضروری و لازم است.

عبور از مفاهیم و مشکلات تاریخی به منظور ایجاد روابط برای آینده بهتر ضروری و لازم  است
کد خبر: 591776
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۶ ۱۸:۱۰:۵۶

روزنامه اطلاعات عبور از مفاهیم و مشکلات تاریخی به منظور ایجاد روابط دوجانبه و چندجانبه برای آینده بهتر را ضروری و لازم دانسته است.

به گزارش اطلاعات، تحولات در مفهوم برقراری روابط چه به صورت دو یا چند جانبه کشورها با یکدیگر، همچنین به صورت تنظیم روابط بین‌المللی به لحاظ سیاسی، امنیتی، اقتصادی، به ویژه دربخش انرژی نفت و گاز ـ بسیار حائز اهمیت است؛ روابطی که به صورت دائمی سیال شده است. اگر تحولات روابط ایران با کشورهای منطقه خلیج فارس را در دو دهه اخیر نقد و بررسی کنید، اولین نتیجه آن تحول بنیادین در اساس مفهوم داشتن روابط دو و چند جانبه کشورها در این منطقه است.

اطلاعات در ادامه تاکید کرده است: عبور از مفاهیم و مشکلات تاریخی تنظیم روابط در گذشته که اکنون مانع داشتن روابط دو و چند جانبه برای آینده‌ای بهتر همه کشورها و مردم مسلمان منطقه‌اند، ضروری و لازم است. آن هم در حالی که رژیم صهیونیستی استراتژی ایجاد تنافر در روابط کشورهای مسلمان منطقه را در دستور کار دارد و منطقه خلیج فارس و کشورهای خاورمیانه، جنگ و تخاصم را بیشتر از دوران صلح و روابط سازنده کشورها با یکدیگر در تجربه تاریخی خود دارند!

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها