پس از فراخوان؛ حامیان جریان صدر به خیابان‌های عراق آمدند

پس از فراخوان جریان صدر برای برگزاری نماز جمعه مشترک در عراق، صدها نفر از حامیان این جریان به خیابان‌های عراق آمدند.

پس از فراخوان؛ حامیان جریان صدر به خیابان‌های عراق آمدند
کد خبر: 591360
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۳ ۱۲:۱۱:۲۶

حامیان جریان صدر، ظهر امروز (جمعه)‌، برای برگزاری نماز جمعه در شهرک صدر بغداد و دیگر استان‌های عراق به خیابان‌‌ها آمدند.

به گزارش فارس، حامیان این جریان پس از آن برای برگزاری نماز جمعه به خیابان‌ها آمده‌اند که جریان صدر در اویل هفته جاری در بیانیه‌ای برای حضور در نماز جمعه یکپارچه فراخوان داد.

در بیانیه‌ای که خبرگزاری رسمی عراق آن را روز دوشنبه هفته جاری منتشر کرده بود، به دو بند در ارتباط با برگزاری نماز جمعه در سراسر عراق اشاره و از حامیان جریان صدر خواسته شد که در سالروز ولادت حضرت زهرا (س) نماز جمعه یکپارچه برپا کنند.

در بند دوم این بیانیه آمده بود که این نماز جمعه در استان بغداد در شهرک صدر برگزار خواهد شد و حامیان جریان صدر باید در آنجا حضور پیدا کنند.

سید مقتدی الصدر رهبر این جریان سیاسی در عراق پیشتر رسما در اظهاراتی اعلام کرده بود که از فرایند سیاسی عراق کنار گیری کرده است.

حامیان این جریان در مردادماه سال جاری و پیش از کناره‌گیری سید مقتدی الصدر در چند هفته متوالی برای برگزاری نماز جمعه یکپارچه به خیابان‌ها آمده بودند.

طرفداران جریان صدر پس از فراخوان رهبر این جریان بعضا کفن‌پوش به خیابان‌های بغداد و دیگر استان‌های عراق می‌آمدند و نماز جمعه برگزار می‌کردند.

حضور هزاران‌نفری حامیان این جریان در این نماز جمعه به منظور اعتراض به وضعیت سیاسی این کشور و عدم تشکیل کابینه صورت می‌گرفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها