بی ثباتی سیاسی در پاکستان وارد مرحله جدید شد

انحلال پارلمان بزرگترین ایالت پاکستان به دست مخالفین

گروه مخالف دولت پاکستان به عنوان حزب حاکم در «پنجاب» به عنوان بزرگترین ایالت این کشور با هدف تحت فشار قرار دادن دولت مرکزی برای برگزاری انتخابات زودهنگام، اقدام به منحل کردن پارلمان این ایالت کرد.

انحلال پارلمان بزرگترین ایالت پاکستان به دست مخالفین
کد خبر: 591291
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۲ ۲۰:۳۴:۱۳

سروزیر ایالت پنجاب طی نامه‌ای به حکمران این استان انحلال پارلمان را ابلاغ کرد.

به گزارش ایرنا، به نقل از رسانه‌های پاکستانی، اقدام مخالفان پاکستان به رهبری «عمران‌خان» نخست وزیر برکنار شده و رهبر حزب تحریک انصاف که دولت‌های ایالتی در پنجاب و خیبرپختونخوا را تشکیل می‌دهد، با هدف تحت فشار قرار دادن دولت فدرال برای برگزاری انتخابات زودهنگام انجام می‌شود.

«فواد چودری» مسوول ارشد حزب تحریک انصاف پاکستان، گفت: با منحل شدن پارلمان پنجاب تا دو روز آینده پارلمان ایالت خیبرپختونخوا نیز منحل شده و ۶۰ درصد کشور وارد انتخابات میان دوره‌ای خواهد شد که البته این یک چالش بزرگ برای دولت مرکزی است و دولت چاره‌ای جز منحل کردن پارلمان ملی و حرکت به سمت انتخابات عمومی (زودهنگام) نخواهد داشت.

چودری اظهار داشت: در صورت امتناع حکمران ایالت پنجاب از امضای لایحه ارسالی از سوی سروزیر، پارلمان خود به خود منحل می‌شود.

تصمیم جناح مخالف برای منحل کردن بزرگترین پارلمان کشور، بی ثباتی سیاسی در پاکستان را وارد مرحله جدید می کند و چالش دیگری برای دولت ائتلافی این کشور به رهبری شهباز شریف به وجود می‌آورد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها