کد خبر: 591149
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۱ ۲۰:۰۱:۱۰
| |

تحقیقات کنگره آمریکا در مورد اسناد محرمانه کشف شده از دفتر سابق بایدن آغاز شد

جیمز کومر، نماینده جمهوری خواه از ایالت کنتاکی، که رئیس جدید این هیات است، روز سه شنبه در نامه ای به استوارت دلری، مشاور کاخ سفید از وی خواست تا تمام اسنادی را که در دفتر خصوصی بایدن در پنسیلوانیا کشف شده است، تا 23 ژانویه ارائه کند.

تحقیقات کنگره آمریکا در مورد اسناد محرمانه کشف شده از دفتر سابق بایدن آغاز شد
کد خبر: 591149
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۱ ۲۰:۰۱:۱۰

رسانه‌های آمریکایی روز سه‌شنبه به وقت محلی به نقل از «یک منبع آگاه» گزارش دادند که اسناد طبقه ‌بندی ‌شده مربوط به ایران، اوکراین و انگلیس که مربوط به دوران معاونت جو بایدن، در دولت باراک اوباما است در یک اقامتگاه خصوصی او در پاییز گذشته کشف شده است.

به گزارش ایرنا، جیمز کومر، نماینده جمهوری خواه از ایالت کنتاکی، که رئیس جدید این هیات است، روز سه شنبه در نامه ای به استوارت دلری، مشاور کاخ سفید از وی خواست تا تمام اسنادی را که در دفتر خصوصی بایدن در پنسیلوانیا کشف شده است، تا 23 ژانویه ارائه کند.

در نامه کومر آمده است: کمیته از افشای اسناد محرمانه از سوی جو بایدن ریس جمهور آمریکا نگران است.

نماینده کنگره آمریکا همچنین از دبرا استایدل وال، کارمند اداره بایگانی و اسناد ملی خواسته است تا یک رونوشت از این اسناد ارائه کند.

کومر به وال گفته است که تاخیر دو ماهه در ارائه گزارش کشف اسناد از سوی وکلای بایدن، سوالاتی را در مورد سوگیری سیاسی ایجاد می کند.

بر اساس گزارش‌ها، مریک گارلند دادستان کل آمریکا، یک وکیل از شیکاگو را که توسط دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا منصوب شده بود، برای نظارت بر این موضوع تعیین کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها