در سخنان محمد شیاع السودانی:

اطمینان بخشی عراق به ایران؛ علیه تهران نخواهیم بود

روابط با ایران تاریخی است و ما علاوه بر مشترکات فرهنگی، دینی و اجتماعی، مرزهایی به امتداد بیش از 1200 کیلومتر داریم. عراق بخشی از سیاست محوربندی در منطقه و جهان نخواهد بود، ما به دنبال مناسبات متوازن با کشورهای همسایه هستیم.

اطمینان بخشی عراق به ایران؛ علیه تهران نخواهیم بود
کد خبر: 591008
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۱ ۰۸:۳۰:۰۰

«محمد شیاع السودانی»، نخست‌وزیر عراق اعلام کرد بغداد بخشی از سیاست محوربندی در منطقه و جهان نبوده و اجازه نخواهد داد کسی در امور داخلی عراق دخالت کند.

به گزارش شفقنا به نقل از الفرات، چهارشنبه هفته آتی در پاسخ به دعوت «اولاف شولتز»، صدر اعظم آلمان به برلین سفر خواهیم کرد و طی این سفر، بر تقویت چشم‌انداز همکاری و شراکت اقتصادی، مساله تغییرات آب و هوایی،بهره‌برداری از گاز و تقویت حضور شرکت‌های سرمایه‌گذار آلمانی در عراق تاکید خواهیم کرد.

وی افزود: روابط با ایران تاریخی است و ما علاوه بر مشترکات فرهنگی، دینی و اجتماعی، مرزهایی به امتداد بیش از 1200 کیلومتر داریم. عراق بخشی از سیاست محوربندی در منطقه و جهان نخواهد بود، ما به دنبال مناسبات متوازن با کشورهای همسایه هستیم و ایده‌هایی برای تحقق شراکت اقتصادی مطرح کردیم تا عراق اکنون التقای کشورهای منطقه بر اساس منافع مشترک همگان باشد.

نخست‌وزیر عراق تاکید کرد: بغداد به دنبال تامین شرایط مناسب برای بازگشت شهروندان عراقی در آلمان و دیگر کشورها هستند، امنیت و ثبات در عراق برقرار است، ما به دنبال اعمال سلطه قانون و فراهم‌سازی شرایط زندگی عزتمندانه و عدالت اجتماعی برای همه شهروندان هستیم.

السودانی ادامه داد: دولت عراق برنامه‌های اقتصادی برای حل مشکل بیکاری، اشتغالزایی و بهبود خدمات‌رسانی وضع کرده است، گروه تروریستی داعش دیگر قادر به اشغال شهرها یا کنترل هیچ نقطه‌ای در عراق نیست، ما در امور داخلی هیچ کشوری دخالت نمی کنیم و اجازه این کار را هم به کسی نمی دهیم.

نخست وزیر عراق در پایان اظهار داشت: جنگ روسیه و اوکراین منجر به بالا رفتن جهانی قیمت مواد غذایی شده و این امر آشکارا بر عراق هم تاثیر گذاشته است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها