کد خبر: 591015
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۱ ۰۸:۴۵:۰۰
| |

طرح حفاظت از «پمپئو» و «برایان هوک» به دلیل تهدیدهای ایران تمدید شد

دولت آمریکا بار دیگر طرح حفاظت از وزیر خارجه پیشین این کشور و یکی از دستیارهای ارشد وی را به دلیل «تهدیدهای ناشی از ایران» تمدید کرد.

طرح حفاظت از «پمپئو» و «برایان هوک» به دلیل تهدیدهای ایران تمدید شد
کد خبر: 591015
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۱ ۰۸:۴۵:۰۰

دولت آمریکا بار دیگر طرح حفاظت از مایک پومپئو وزیر خارجه پیشین این کشور و برایان هوک یکی از دستیارهای ارشد وی را به دلیل تهدیدهای ناشی از ایران تمدید کرد. 

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، وزارت خارجه ایالات متحده چند روز قبل در یادداشت‌های جداگانه‌ای به کنگره اعلام کرد که تهدیدها علیه پومپئو و برایان هوک همچنان «جدی» است. 

بر اساس این گزارش، تمامی وزرای خارجه سابق به طور خودکار پس از پایان کار خود به مدت ۱۸۰ روز از سوی اداره امنیت دیپلماتیک وزارت امور خارجه حمایت می‌شوند اما وزارت خارجه آمریکا مکرراً به دلیل ادعای «تهدید جدی و معتبر از سوی یک قدرت خارجی یا عامل یک قدرت خارجی ناشی از وظایفی که پمپئو وزیر خارجه سابق در حین کار در وزارتخانه انجام داده است» این حمایت را افزایش داده است.

بر اساس گزارش وزارت امور خارجه آمریکا به کنگره، این وزارتخانه ماهانه بیش از دو میلیون دلار برای محافظت از پمپئو و برایان هوک، هزینه می‌کند.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا پیش از این در پاسخ به پرسش تد کروز سناتور تندوری جمهوری‌خواه ایالت تگزاس مبنی بر این‌که آیا دولت بایدن از ایران می‌خواهد که وزیر خارجه سابق را نکشد، گفت: آنها می‌دانند که برای رسیدگی به این مشکل باید چه کاری انجام دهند، و این کاملاً ساده است. در چارچوب هرگونه تعاملی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم با ایرانی‌ها داریم، یکی از پیام‌های قوی که به آنها می‌فرستیم این است که آنها باید از هدف قرار دادن مردم ما دست بردارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها