کد خبر: 590192
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۵ ۱۵:۲۳:۳۶
| |

گفتگوی وزاری خارجه امارات و ترکیه درباره اتفاقات افغانستان و قدس

​وزیر خارجه امارات در تماس تلفنی با همتای ترکی‌اش درباره آخرین تحولات در افغانستان و تعرض وزیر امنیت ملی رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی بحث و تبادل نظر کرد.

گفتگوی وزاری خارجه امارات و ترکیه درباره اتفاقات افغانستان و قدس
کد خبر: 590192
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۵ ۱۵:۲۳:۳۶

عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات و مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در این تماس تلفنی نگرانی خود را نسبت به تصمیم اخیر طالبان مبنی بر ممنوعیت آموزش زنان و دختران در افغانستان و نیز ممنوعیت فعالیت زنان در سازمان‌های غیر دولتی داخلی و بین‌المللی ابراز کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بن زاید با تاکید بر اینکه این تصمیم نقض حقوق بنیادین بشر است گفت، دین اسلام توجه بسیاری برای زن قائل بوده و جایگاه والایی به آن بخشیده و حقوق آن را محفوظ داشته است.

وزیر خارجه امارات بر لزوم تضمین حقوق زن و اهمیت مشارکت بانوان و دختران به شکل کامل و برابر در همه ابعاد زندگی تاکید کرد.

همچنین وزیر خارجه ترکیه گفت، کشورش به انصراف طالبان از این تصمیم چشم دوخته است. وی بر اهمیت هماهنگی تلاش‌ها در این زمینه به خصوص از طریق سازمان همکاری اسلامی تاکید کرد.

دو طرف بار دیگر یورش ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به صحن مسجد الاقصی را محکوم کردند. آنها همچنین بر اهمیت احترام به وضعیت تاریخی موجود، صیانت کامل از مسجد الاقصی و لزوم هماهنگی علیه اقدامات غیر قابل قبول و نقض‌های خطرناک و اقدامات تحریک‌آمیز تاکید کردند.

 وزرای خارجه امارات و ترکیه مقام‌های اسرائیلی را به کاهش تنش و عدم اتخاذ گام‌هایی که منجر به بالا گرفتن تنش‌ها و بی‌ثباتی در منطقه می‌شود فراخواندند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها