کد خبر: 589991
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۴ ۱۰:۰۶:۳۲
| |

شورای امنیت درباره مسجد الاقصی تشکیل جلسه می‌دهد

منابع مطلع گفتند، شورای امنیت فردا، پنج‌شنبه جلسه علنی درباره تحولات مسجد الاقصی برگزار می‌کند.

شورای امنیت درباره مسجد الاقصی تشکیل جلسه می‌دهد
کد خبر: 589991
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۴ ۱۰:۰۶:۳۲

منابعی به شبکه الجزیره گفتند، در پی درخواست امارات و چین از شورای امنیت سازمان ملل متحد برای برگزاری جلسه‌ای با محوریت بررسی تحولات اخیر در مسجد الاقصی در پی یورش وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به این مسجد شورای امنیت فردا این جلسه علنی را برگزار می‌کند.

به گزارش ایسنا، در این راستا محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از هیئت فلسطین در نیویورک خواست اقدام فوری را در سازمان ملل و شورای امنیت برای محکومیت و توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی و نقض خطرناک وضعیت تاریخی و قانونی قدس اتخاذ کند.

عباس بر اهمیت این اقدام بین‌المللی برای توقف تنش‌های خطرناک رژیم صهیونیستی علیه مقدسات اسلامی و مسیحی تأکید کرد و گفت: این اقدام با هماهنگی اردن و گروه‌های دوست در سازمان ملل انجام می‌شود.

ایتامار بن گویر، وزیر «امنیت ملی» رژیم صهیونیستی صبح سه‌شنبه به مسجد الاقصی یورش برد. طبق این گزارش، نیروهای پلیس رژیم اشغالگر و نیروهای گارد مرزی وی را در مسجد الاقصی همراهی کردند. خبرگزاری فلسطینی وفا نیز به نقل از رسانه‌های عبری گزارش داد، سازمان اطلاعات اسرائیل (شاباک) به او اجازه داده به مسجد الاقصی یورش ببرد.

این اقدام وزیر تندرو کابینه بنیامین نتانیاهو خشم کشورهای مختلف ازجمله آمریکا، قطر، امارات، عربستان و ترکیه را به همراه داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها