کد خبر: 551664
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۴ ۰۸:۲۸:۵۴
| |

شورای امنیت خواستار محاکمه عاملان قتل خبرنگار الجزیره شد

شورای امنیت سازمان ملل با محکوم کردن قتل خبرنگار الجزیره خواستار تحقیقات فوری و کامل و محاکمه عاملان به شهادت رساندن این خبرنگار فلسطینی-آمریکایی شد.

شورای امنیت خواستار محاکمه عاملان قتل خبرنگار الجزیره شد
کد خبر: 551664
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۴ ۰۸:۲۸:۵۴

شورای امنیت سازمان ملل روز گذشته (جمعه)، قتل  «شیرین ابو عاقله» خبرنگار الجزیره به دست نظامیان رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

به گزارش فارس، خبرگزاری روسی «تاس» گزارش کرد، شورای امنیت سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن قتل ابوعاقله تصریح کرد: «اعضای شورای امنیت شدیداً قتل شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی-آمریکایی و زخمی شدن یک خبرنگار دیگر در شهر فلسطینی جنین در تاریخ ۱۱ می ۲۰۲۲ (۲۱ اردیبهشت ماه) را محکوم می‌کنند».

شورای امنیت سازمان ملل در ادامه این بیانیه خواستار «تحقیقات فوری، کامل، شفاف، منصفانه و بی‌طرفانه درباره قتل» ابوعاقله و «محاکمه عاملان آن شد».

نظامیان رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در یورش به منطقه «جنین» در شمال کرانه باختری شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی شبکه «الجزیره» را در حالی که جلیقه خبرنگاری به تن داشت، از فاصله ۱۰۰ تا۱۵۰ متری به شهادت رساندند و «علی السمودی» تهیه‌کننده این شبکه را نیز زخمی کردند.

ترور ابوعاقله اولین جنایت رژیم صهیونیستی علیه روزنامه‌نگاران فلسطینی نبود و بر اساس اعلام وزارت اطلاع‌رسانی فلسطین، از انتفاضه دوم فلسطین در سال ۲۰۰۰ تا به امروز ۴۵ روزنامه‌نگار به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

جنایت صهیونیست‌ها توقف ناپذیر است به طوریکه نظامیان رژیم صهیونیستی، بعدازظهر روز گذشته (جمعه)، به مراسم تشییع جنازه «شیرین ابو عاقله» خبرنگار شبکه «الجزیره» حمله کردند و حتی این اقدام آن‌ها خشم آمریکا را نیز برانگیخت به طوریکه  وبگاه «اکسیوس» گزارش کرد که دولت «جو بایدن» از حمله پلیس اسرائیل به مراسم تشییع جنازه «شیرین ابو عاقله»، خبرنگار الجزیره عصبانی است و اعتراض خود را به تل‌آویو اعلام کرده است.

روز پنجشنبه هفته گذشته (22 اردیبهشت ماه)، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان مراسم خداحافظی با خبرنگار مرحوم شبکه الجزیره در رام‌الله، رژیم صهیونیستی را مسئول قتل شیرین ابوعاقله اعلام کرد و گفت که فلسطینیان این پرونده را به دادگاه کیفری بین‌المللی لاهه ارجاع خواهند داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها