کد خبر: 589952
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۴ ۱۸:۱۵:۱۲
| |

واکنش روزنامه جمهوری اسلامی به اقدام روسیه در تحویل دادن«مدافعان حرم» به باکو :

هرچه زمان می‌گذرد غیرقابل اعتماد بودن قدرت‌های شرقی بیشتر نمایان می‌شود

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: هرچه زمان می‌گذرد، غیرقابل اعتماد بودن قدرت‌های شرقی که لاف وفاداری به جمهوری اسلامی‌شان گوش فلک را کر کرده بود، بیشتر نمایان می‌شود.

هرچه زمان می‌گذرد غیرقابل اعتماد بودن قدرت‌های شرقی بیشتر نمایان می‌شود
کد خبر: 589952
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۴ ۱۸:۱۵:۱۲

روزنامه جمهوری اسلامی به بهانه اقدام روسیه در تحویل دادن ۵ نفر از «مدافعان حرم» به باکو از سیاست‌ تک بعدی نگاه به شرق انتقاد کرد و نوشت هرچه زمان می‌گذرد غیرقابل اعتماد بودن قدرت‌های شرقی بیشتر نمایان می‌شود.

به گزارش جمهوری اسلامی، هرچه زمان می‌گذرد، غیر قابل اعتماد بودن قدرت‌های شرقی که لاف وفاداری به جمهوری اسلامی‌شان گوش فلک را کر کرده بود، بیشتر نمایان می‌شود. اهل فن، این را از اول می‌دانستند و هشدار هم می‌دادند. بنابراین، آنچه این روزها رخ می‌دهد برای آنها تازگی ندارد. کسانی باید متوجه واقعیت‌ها شوند که به هشدارها توجه نمی‌کردند و حتی هشدار دهندگان را به بدخواهی متهم می‌کردند.

نویسنده در ادامه یادآور شده است: بعد از دهن‌کجی بی‌سابقه رئیس‌ جمهور چین به تمامیت ارضی کشورمان، حالا همتای روسی او هم با تحویل دادن 5 نفر از مدافعان حرم که از جمهوری آذربایجان در سوریه علیه داعش و سایر تروریست‌ها می‌جنگیدند به دولت باکو، عملاً نشان داد که منافع خود را بر تعهدات جمعی ترجیح می‌دهد. 

جمهوری اسلامی سپس تاکید کرده است: آنچه در روابط تنگاتنگ جمهوری اسلامی ایران با چین و روسیه در یکسال اخیر به وجود آمده، به روشنی نشان داده که سیاست تک‌ ‌بعدی نگاه به شرق بهیچوجه به نفع ما نیست کمااینکه سیاست تک‌بعدی نگاه به غرب نیز به نفع نیست. مسئولان نظام جمهوری اسلامی باید با توجه به تجربیات این سال‌ها در تنظیم روابط بین‌الملل تجدید نظر اساسی کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها