کد خبر: 589912
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۳ ۱۸:۱۷:۵۹
| |

افزایش حجم تجارت سوئیس و روسیه بعد از اعمال تحریم‌ها

آمارهای گمرک سوئیس نشان می‌دهد به رقم تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه، تجارت این کشور و روسیه به ویژه در طلا افزایش داشته است.

افزایش حجم تجارت سوئیس و روسیه بعد از اعمال تحریم‌ها
کد خبر: 589912
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۳ ۱۸:۱۷:۵۹

آمارهای گمرک سوئیس نشان می دهد که از زمان اعمال تحریم‌ها علیه روسیه، حجم تجارت سوئیس با این کشور افزایش داشته است.

به گزارش فارس، طبق آمار صادرات سوئیس به روسیه 19 درصد افزایش یافته که بخش قابل توجهی از آنها محصولات دارویی بوده و واردات از روسیه به این کشور هم 54 درصد از زمان آغاز درگیری نظامی با اوکراین افزایش یافته است.

بخش قابل توجهی از واردات سوئیس از روسیه را محموله‌‌‌‌‌های طلا تشکیل داده‌اند. این در حالی است که در ماه آگوست سوئیس به اتحادیه اروپا در تحریم طلای روسیه پیوست، اما به نظر می‌رسد این اقدام تأثیر کمی بر تعاملات سوئیس با روسیه داشته و این کشور به واردات طلا از مسکو ادامه داده است. هرچند بخش اعظمی از این طلاها به واسطه یک کشور یا طرف ثالث و احتمالا دبی از روسیه به سوئیس منتقل شده است.

بر اساس گزارش گمرک سوئیس فقط در ماه نوامبر این کشور 6.4 تن طلا به ارزش 370 میلیون دلار از روسیه خریداری کرده است. البته نام طرف واردکننده طلای روسیه به سوئیس ذکر نشده است. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها