کد خبر: 588462
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۱ ۲۱:۰۰:۰۵
| |

تحریم ۱۰ نهاد دریایی روسیه توسط آمریکا

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که این کشور ۱۰ نهاد روسیه را که در حوزه دریا فعال هستند، در فهرست تحریم های خود قرار داده است.

تحریم ۱۰ نهاد دریایی روسیه توسط آمریکا
کد خبر: 588462
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۱ ۲۱:۰۰:۰۵

در پی سفر رئیس جمهوری اوکراین به آمریکا، آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده روز پنجشنبه به وقت محلی از تحریم‌های جدید علیه روسیه خبر داد.

به گزارش ایرنا، وزیر خارجه آمریکا در این رابطه گفت: ما متعهد به ادامه تحمیل عواقب شدید بر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور آمریکا و حامیان او در جنگ غیر منطقی روسیه علیه اوکراین هستیم.

وی با اشاره به عملیات نیروی دریایی روسیه علیه بنادر اوکراین، از جمله بنادری که غذا و غلات مورد نیاز جهان را تامین می کنند، افزود: امروز آمریکا تحریم هایی را علیه نهادهای دریایی روسیه اعمال می کند.

بلینکن در تشریح تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه گفت: وزارت امور خارجه آمریکا به طور خاص ۱۰ نهاد نیروی دریایی روسیه را بر اساس فرمان اجرایی ۱۴۰۲۴ تحریم می کند.

وزیر خارجه ایالات متحده با بیان اینکه آمریکا مصمم است از تمام اقدامات لازم برای جلوگیری از حملات هوایی، دریایی و زمینی روسیه به اوکراین استفاده کند ادامه داد: این اقدامات یک پیام ساده را به دنبال دارد مبنی بر اینکه کرملین باید به کارزار بی رحمانه خود علیه اوکراین پایان دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها