کد خبر: 589322
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۹ ۱۵:۱۷:۴۲
| |

گزارش اعتمادآنلاین از بیانیه سنتکام درباره تلفات داعش در سال ۲۰۲۲

داعش علیرغم ادعاها هنوز نفس می‌کشد

فرمانده سنتکام می‌گوید در حالی که ما توانایی داعش را به میزان قابل توجهی کاهش داده‌ایم اما ایدئولوژی شرورانه این گروه بدون محدودیت باقی می‌ماند.

داعش علیرغم ادعاها هنوز نفس می‌کشد
کد خبر: 589322
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۹ ۱۵:۱۷:۴۲

فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) روز پنجشنبه اعلام کرد که نیروهای آمریکایی و متحدان آنها  در سال جاری مجموعا 686 مظنون داعش را که در سوریه و عراق فعالیت می کردند، کشتند. سایت خبری و تحلیلی اکسیوس به بررسی جزئیات این گزارش پرداخته و می‌نویسد:

اصل خبر چیست؟ نیروهای ایالات متحده و ائتلاف با موفقیت چندین عضو ارشد داعش را در سال جاری هدف قرار دادند، به ویژه در فوریه زمانی که ابوابراهیم الهاشمی القریشی رهبر این گروه شبه‌نظامی در جریان یورش در شمال غرب سوریه کشته شد.

سرلشکر مت مک فارلین در بیانیه ای در این باره گفت: «توانایی نوظهور، قابل اعتماد و ثابت نیروهای شریک عراقی و سوری ما برای انجام عملیات های یکجانبه برای دستگیری و کشتن رهبران داعش به ما اجازه می دهد فشار ثابتی را بر شبکه داعش حفظ کنیم».

نکته قابل توجه: طبق بیانیه سنتکام، "هیچ نیروی آمریکایی در عملیات‌های امسال در منطقه زخمی یا کشته نشدند".

 اعداد و ارقام چه می‌گویند: بر اساس گزارش سنتکام که خاورمیانه و آسیای مرکزی و جنوبی را پوشش می‌دهد، در سال 2022، 466 عامل داعش در سوریه کشته و 215 نفر دیگر اسیر شدند.

  • براساس گزارش سنتکام «حداقل 220 عامل داعش» در سال جاری در عراق کشته شدند و 159 مظنون در این کشور دستگیر شدند.
  •  ژنرال مایکل "اریک" کوریلا، فرمانده سنتکام در بیانیه ای اعلام کرد که در حال حاضر "بیش از 10000 رهبر و نیروی داعش در بازداشتگاه ها در سراسر سوریه و بیش از 20000 رهبر و نیروی داعش در بازداشتگاه ها در عراق هستند."

تصویر بزرگ: نیروهای سوریه دموکراتیک تحت حمایت ایالات متحده و به رهبری کردها شبه نظامیان داعش را از آخرین قلمروی که در خاورمیانه در اختیار داشتند، باغوز در سوریه، در سال 2019 بیرون راندند.

  •  بر اساس گزارش ماه نوامبر ، این گروه مسئولیت 74 حمله در سوریه و 73 حمله دیگر را در عراق از ژوئیه تا سپتامبر بر عهده گرفت.

این گزارش چه مفهومی دارد: رئیس سابق سیا و ژنرال بازنشسته ارتش دیوید پترائوس می‌گوید که جنگجویان باقی مانده داعش نتوانسته اند هیچ یورش بزرگی را هدایت کنند یا مناطقی را تحت کنترل خود درآورند.

نکته پایانی: کوریلا گفت: «در حالی که ما توانایی داعش را به میزان قابل توجهی کاهش داده‌ایم اما ایدئولوژی شرورانه این گروه بدون محدودیت باقی می‌ماند. او افزود: «ما باید به فشار بر داعش از طریق عملیات های مشترک خود ادامه دهیم.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها