کد خبر: 588777
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۴ ۱۶:۵۴:۰۳
| |

منتقدان عزیز! لطفا با دقت بخوانید

امروز پس از انتشار گزارشی در صفحه دیپلماسی روزنامه اعتماد، با عنوان «پروژه حذف ایران، تصمیم‌هایی که در نشستی بدون حضور امیرعبداللهیان و نماینده ترکیه در اردن گرفته ‌شد»، برخی کابران در فضای مجازی اقدام به ارائه اطلاعات نادرست و راستی‌آزمایی نشده درباره محتوای این گزارش کردند.

منتقدان عزیز! لطفا با دقت بخوانید
کد خبر: 588777
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۴ ۱۶:۵۴:۰۳

امروز پس از انتشار گزارشی در صفحه دیپلماسی روزنامه اعتماد، با عنوان «پروژه حذف ایران، تصمیم‌هایی که در نشستی بدون حضور امیرعبداللهیان و نماینده ترکیه در اردن گرفته ‌شد»، برخی کابران در فضای مجازی اقدام به ارائه اطلاعات نادرست و راستی‌آزمایی نشده درباره محتوای این گزارش کردند.  سرویس بین الملل و دیپلماسی روزنامه اعتماد ارائه توضیحات مستند و مستدل درباره محتوای این گزارش را در راستای مسئولیت حرفه‌ای خود می‌داند.

لینک مصاحبه امانوئل مکرون با روزنامه النهار :

https://www.annahar.com/arabic/section/76-%D8%B3%D9%8A%D8%A7%D8%B3%D8%A9/22122022093439821

  • جمله امانوئل مکرون در النهار به زبان عربی : منذ البدایة انا مقتنع بانه لا یمکننا إیجاد أی حل لمشکلة لبنان والعراق وسوریا الا فی اطار حوار لتقلیص التأثیر الإقلیمی الإیرانی.

ترجمه ایرنا ، ایسنا، فرهیختگان، العالم و سایر رسانه ها به انضمام اعتماد از این جمله :

"مسائل عراق،لبنان و سوریه فقط در چارچوب کاهش تأثیر ایران در منطقه قابل حل است."

لینک ترجمه خبرگزاری دولتی ایرنا از اظهارات امانوئل مکرون:

https://www.irna.ir/news/84978316

لینک گزارش روزنامه فرهیختگان درباره این سخنان رئیس جمهور فرانسه:

https://farhikhtegandaily.com/news/76627

لینک ترجمه ایسنا:

https://www.isna.ir/news/1401100300974

لینک ترجمه العالم:

https://fa.alalam.ir/news/6485313

  • در فضاسازی‌ها در فضای مجازی چه گفته شد؟ ادعای برخی کاربران که ظاهرا تا پیش از گزارش روزنامه اعتماد، سخنان امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در خبرگزاری‌های ایرنا، ایسنا و العالم به اضافه روزنامه فرهیختگان را مطالعه نکرده بودند این بود که امانوئل مکرون این جمله را بر زبان نیاورده و روزنامه اعتماد عامدانه بخش دیگری از سخنان او را که در متن فرانس‌پرس منتشر شده سانسور یا کاملا برعکس ترجمه کرده است! طبیعتا اگر منتقدان وقت گذاشته و پاراگراف نخست متن گزارش را کامل می‌خواندند به این جمله هم می رسیدند: خبرنگار خبرگزاری فرانسه به نقل از مکرون نوشته است «از ابتدا باور داشتم که مسائل لبنان، سوریه و فراتر از آن تنها در چارچوب گفت‌وگویی که ایران در آن حضور داشته‌باشد، قابل حل است.»

 

  • رئیس جمهور فرانسه چند مصاحبه داشته است؟ آنچه که برخی کاربران فضای مجازی پیش از قضاوت عجولانه درباره متن سخنان رئیس جمهور فرانسه در روزنامه اعتماد درباره آن تحقیق نکرده‌اند این است که امانوئل مکرون در مسیر بازگشت از اردن با سه رسانه مصاحبه کرده‌است : النهار، لوموند و وال‌استریت‌ژورنال. روزنامه اعتماد مطابق با وظیفه حرفه‌ای خود در این گزارش به هر دو نقل قول او از النهار و لوموند به نقل از فرانس‌پرس اشاره کرده و از آنجا که در مصاحبه با وال استریت ژورنال موضوع بحث اوکراین و ناتو بوده که بی‌ارتباط به سوژه گزارش بودند از کنار آن عبور کرده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها