کد خبر: 588229
|
۱۴۰۱/۰۹/۳۰ ۰۳:۰۵:۰۰
| |

آقای اردوغان! خواب این سلاح را ببینی

آمریکا تاکید به هیچ وجه با ارسال جنگنده اف-16 به ترکیه موافقت نمی‌کند.

آقای اردوغان! خواب این سلاح را ببینی
کد خبر: 588229
|
۱۴۰۱/۰۹/۳۰ ۰۳:۰۵:۰۰

رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا تاکید کرد که به هیچ وجه با ارسال جنگنده اف-16 به ترکیه موافقت نمی‌کند.

به گزارش فارس، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا روز سه شنبه بار دیگر بر مخالفت خود با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه به دلیل تلاش او برای تسلیح باکو و تهدید یونان به حمله موشکی تاکید کرد.

به گزارش «رادیو ارمنستان» «رابرت منندز» رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا از ایالات متحده و جامعه بین‌الملل خواست تا گام‌های ملموسی بردارند تا اردوغان را به دلیل تداوم نقض قوانین بین‌الملل بازخواست کنند.

وی گفت: «به همان اندازه که دوران تصدی اردوغان در داخل خشونت آمیز بوده، سیاست خارجی او نیز کاملاً افتضاح بوده است. یک چیز واضح است و آن اینکه ایالات متحده باید اقدامات رئیس جمهور ترکیه را جدی بگیرد. ما باید زمانی که اردوغان قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند پاسخگوی رفتارش باشیم».

وی ادامه داد: «اگر این ایستادگی  مرا به دشمن اردوغان تبدیل می‌کند، اگر مخالفت با  ترکیه جهت تسلیح جمهوری آذربایجان و امکان کشتار غیرنظامیان بیگناه ارمنستانی، من را به دشمن اردوغان تبدیل می‌کند من بدان افتخار می‌کنم.»

منندز ادامه داد: «به همین دلیل است که به عنوان رئیس کمیته روابط خارجی سنا، ارسال  هیچ جنگنده «اف-۱۶» برای ترکیه را تا زمانی که کارزار تجاوزکارانه خود را در کل منطقه متوقف نکند، تایید نمی‌کنم.»

۳۵  قانونگذار آمریکایی اخیرا در نامه‌ای به «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده خواستار متوقف شدن فروش جنگنده‌های «اف-۱۶ بلاک» و کیت‌های به‌روزرسان آن‌ها به ترکیه شدند.

 امضاکنندگان این نامه در نامه به بایدن، نگرانی عمیق از فروش جنگنده اف-۱۶  به ترکیه را ابراز داشتند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۱

    خلیج عربی

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها