ادعای سوناک در جمع رهبران کشورهای حامی اوکراین درباره ایران

نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه در جمع رهبران کشورهای حامی اوکراین (Joint Expeditionary Force)، باردیگر از مشارکت تسلیحاتی ایران با روسیه در جنگ اوکراین صحبت کرد.

ادعای سوناک در جمع رهبران کشورهای حامی اوکراین درباره ایران
کد خبر: 588049
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۸ ۲۰:۲۵:۰۸

تارنمای دولت انگلیس یک نسخه از صحبت‌های نخست وزیر این کشور را منتشر کرد. 

به گزارش ایرنا، نخست وزیر انگلیس از سه اولویت این کشور برای سال جدید میلادی که در پیش است صحبت کرد. وی در بخشی از صحبت‌های خود در خصوص جنگ اوکراین گفت: به نظر من باید روی تضعیف توانایی روسیه برای تجدید قوا تمرکز کنیم و معنای این، هدف قرار دادن زنجیره تأمین و حمایت بین‌المللی از آنها است.

وی همچنین با اشاره دوباره به ادعای همکاری ایران با روسیه در جنگ با اوکراین، ادامه داد: من به طور مشخص به ایران و سلاح‌هایی که این کشور در اختیار روسیه قرار می‌دهد فکر می‌کنم. در این مورد باید بسیار قدرتمندانه عمل و آن را محکوم کنیم چنانکه در سازمان ملل چنین کرده‌ایم.

نخست وزیر انگلیس همچنین به افزایش کمک‌های نظامی برای تقویت اوکراین اشاره کرد و خواستار ارسال سیستم های دفاع هوایی، توپخانه، وسایل نقلیه زرهی بیشتر به این کشور شد.

او همچنین ادعا کرد: هرگونه درخواست یکجانبه برای آتش بس از سوی روسیه در شرایط کنونی کاملا بی معنی است زیرا روسیه از چنین آتش‌بسی برای تجدید قوا و تقویت نیروهایش استفاده خواهد کرد و تا زمانی که آنها از اراضی‌ به دست‌آمده عقب‌نشینی نکنند نباید هیچ مذاکره‌ای انجام شود.

نخست وزیر انگلیس همچنین در بخش دیگری از صحبت های خود مدعی شد که اراده اوکراین موجب شده ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه متوجه شود که نمی‌تواند در جنگ پیروز شود. وی در اینباره مدعی شد: اکنون پوتین قصد دارد با تشدید درگیری‌ها تبعات هولناکی برای مردم اوکراین ایجاد کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها