کد خبر: 587938
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۸ ۱۵:۱۰:۴۴
| |

پیشنهاد یک روزنامه برای نجات مردم افغانستان از سلطه طالبان؛ کشورهای همسایه گروه ویژه برای آزادی افغانستان ایجاد کنند

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: یکی تعامل جمعی همسایگان افغانستان با یکدیگر برای رسیدن به تصمیمی مشترک و دیگری ایجاد گروه ویژه‌ای در هر کشور با امتیازاتی از قبیل توانمندی، درک سیاسی بالا و اختیارات لازم جهت پیشبرد اهداف مشخصی که به آزادی مردم این کشور از سلطه حکومت خودخوانده طالبان کمک کند.

پیشنهاد یک روزنامه برای نجات مردم افغانستان از سلطه طالبان؛ کشورهای همسایه گروه ویژه برای آزادی افغانستان ایجاد کنند
کد خبر: 587938
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۸ ۱۵:۱۰:۴۴

روزنامه جمهوری اسلامی با تاکید بر متحجر بودن حاکمیت طالبان پیشنهاد داده است کشورهای همسایه افغانستان با ایجاد گروه ویژه به آزادی مردم این کشور از سلطه حکومت خودخوانده طالبان کمک کنند.

به گزارش جمهوری اسلامی، پیدا کردن راهی برای نجات مردم مظلوم افغانستان از حاکمیت گروه خشن و متحجری که به هیچیک از حقوق انسانی مردم پای‌بند نیست، باید در دستور کار همسایگان افغانستان باشد. تا مدتی سخن اصلی این بود که راهکار صحیح اینست که طالبان به یک انتخابات آزاد متکی به آراء عموم مردم افغانستان تن بدهند اکنون کاملاً مشخص شده است که طالبان به چنین راهکاری تن نخواهد داد.

این روزنامه در ادامه تاکید کرده است: برای رسیدن به چنین هدفی دو راهکار را می‌توان پیشنهاد کرد. یکی تعامل جمعی همسایگان افغانستان با یکدیگر برای رسیدن به تصمیمی مشترک و دیگری ایجاد گروه ویژه‌ای در هر کشور با امتیازاتی از قبیل توانمندی، درک سیاسی بالا و اختیارات لازم جهت پیشبرد اهداف مشخصی که به آزادی مردم این کشور از سلطه حکومت خودخوانده طالبان کمک کند. قطعاً حمایت همه ‌جانبه از مردم افغانستان و برنامه‌ ریزی برای کوتاه ساختن دست طالبان از فشار بر این مردم باید در راهکار مورد نظر جایگاه ویژه‌ای داشته باشند. با برنامه ‌ریزی‌های دقیق و همه‌‌جانبه سیاسی و اقتصادی می‌توان زمینه را برای وادار ساختن سران طالبان به کناره‌گیری از قدرت و سپردن آن به کسانی که منتخب مردم باشند فراهم ساخت. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها