کد خبر: 587368
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۴ ۰۷:۵۸:۴۴
| |

وِدانت پاتل، معاون سخنگوی‌ وزارت امور خارجه آمریکا:

رابطه تهران-مسکو یک تهدید است

معاون سخنگوی‌ وزارت امور خارجه آمریکا روابط تهران-مسکو را یک‌ «تهدید» تلقی کرد.

رابطه تهران-مسکو یک تهدید است
کد خبر: 587368
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۴ ۰۷:۵۸:۴۴

وِدانت پاتل، معاون سخنگوی‌ وزارت امور خارجه آمریکا در نشستی خبری که مشروح آن در وبگاه وزارت امور خارجه این کشور منتشر شده است، در پاسخ به سوالی درباره ادعای به حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین، گفت: اطلاعات جدیدی برای ارائه درباره همکاری رو به افزایش میان ایران و روسیه ندارم. اما آن‌چه را که من و همکارانم پیش‌تر گفته‌ایم را تکرار کرده و می‌گویم که ایران به روسیه پهپادهایی برای استفاده در میدان جنگ اوکراین می‌دهد و روسیه در عوض، در سطحی بی‌سابق، حمایت نظامی و فنی به ایران ارائه می‌کند. این موضوع رابطه آن‌ها را به یک شراکت تمام عیار دفاعی تبدیل می‌کند.

به گزارش ایسنا، پاتل در ادامه مدعی شد: این شراکت تهدیدی نه تنها برای اوکراین، بلکه برای همسایگان ایران در منطقه ایجاد می‌کند و ما اطلاعاتمان را با شرکایمان در خاورمیانه، حاشیه خلیج فارس و سراسر جهان به اشتراک گذاشته‌ایم.

وبگاه وزارت امور خارجه آمریکا همچنین به نقل از پاتل درباره لغو عضویت ایران در کمیسیون «وضعیت زنان» سازمان ملل ، گفت: رای‌گیری موفقیت‌آمیز امروز توسط شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل برای لغو عضویت ایران در کمیسیون وضعیت زنان، پیام واضح حمایت سراسر جهان از مردم شجاع ایران را در بر دارد. آمریکا مفتخر به همکاری با شرکایش برای محروم کردن ایران از عضویت در نهادی است که رژیم ایران نمی‌تواند از ارزش‌ها و ماموریت آن پشتیبانی کند. آمریکا بر حمایت راسخ از مردم ایران تاکید می‌کند.

در نشست دیروز کمیسیون وضعیت زنان سازمان ملل، قطعنامه حذف ایران از این کمیسیون با ۲۹ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۱۶ رأی ممتنع به تصویب رسید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها