کد خبر: 587002
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۲ ۲۰:۴۰:۴۱
| |

روزنامه کیهان چین را تهدید کرد/ از روسیه عبرت بگیرید که اگر غفلت کنید جنگ به مرزهایتان کشیده می‌شود

ایران نبود چین و کشورهای دیگر امکان تنفس سیاسی و اقتصادی آسان نداشتند

روزنامه کیهان نوشت: اگر چینی‌ها غفلت کنند و خواب بمانند یا در سرمستی غوطه‌ور شوند، ممکن است گرفتار عبرتی دشوارتر از روسیه شوند.

روزنامه کیهان چین را تهدید کرد/ از روسیه عبرت بگیرید که اگر غفلت کنید جنگ به مرزهایتان کشیده می‌شود
کد خبر: 587002
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۲ ۲۰:۴۰:۴۱

روزنامه کیهان با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری چین به عربستان به پکن هشدار داد که اگر ایران نبود چین و کشورهای دیگر در دنیا امکان تنفس سیاسی و اقتصادی آسان را نداشتند! این روزنامه چین را تهدید کرد اگر غفلت کنند جنگ به مرزهای آنان کشیده می‌شود؛ همانطور که برای روسیه اتفاق افتاد.

به گزارش کیهان، اگر ایران و متحدان آن در مقاومت منطقه نبودند و پروژه آمریکا، اسرائیل، اروپا و عربستان در جنگ های منطقه پیش می رفت، امروز نه چین و نه هیچ کشور دیگری در دنیا، امکان تنفس سیاسی و اقتصادی آسان را نداشتند و باید برای خرید نفت از منطقه تحت سیطره آمریکا، نه برای هر بشکه، بلکه برای هر گالن 70 دلار بپردازند. اگر امروز برای آقای شی در منطقه فرش قرمزی پهن می شود، نتیجه شکست های آمریکا و متحدانش در جنگ و تروریسم است. بنابراین امضای بیانیه علیه گروه‌های مقاومت در منطقه -صرف نظر از بی ارزش بودن آن- موضعی غلط و نامربوط است. ولو برای دوشیدن عربستان انجام شده باشد.

در ادامه این مطلب آمده است: نفس این که مقامات چینی می‌توانند در حیاط خلوت آمریکا پا بگذارند و معاملات نفتی انجام دهند، مدیون ایستادگی ایران و متحدانش در برابر توسعه‌طلبی‌های آمریکاست. اگر آمریکا و غرب در این مصاف پیروز شده بودند، بی‌تردید، دامنه جنگ‌افروزی، به شرق آسیا و مرزهای چین کشیده می‌شد. چنان که به مرزهای روسیه کشانده شد و روسیه ناچار شد هزینه‌های جنگ را به جان بخرد تا پایگاه‌های نظامی و جاسوسی ناتو را بتاراند. اگر چینی‌ها غفلت کنند و خواب بمانند یا در سرمستی غوطه‌ور شوند، ممکن است گرفتار عبرتی دشوارتر از روسیه شوند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها