کد خبر: 586926
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۱ ۱۷:۴۰:۴۳
| |

انتقاد روزنامه جمهوری اسلامی از سیاست خارجی ایران در قبال چین و روسیه:

خرده را باید به کسانی گرفت که روی دیوار چین و روسیه نقاشی می‌کشند

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: به آنان نمی‌شود خرده گرفت. خرده را باید به کسانی گرفت که روی دیوار اینان نقاشی دائمی می‌کشند.

خرده را باید به کسانی گرفت که روی دیوار چین و روسیه نقاشی می‌کشند
کد خبر: 586926
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۱ ۱۷:۴۰:۴۳

روزنامه جمهوری اسلامی از سیاست خارجی ایران در قبال چین و روسیه انتقاد کرد و با اشاره به سفر رئیس‌جمهور چین به عربستان نوشت: به آنان نمی‌شود خرده گرفت. خرده را باید به کسانی گرفت که روی دیوار اینان نقاشی دائمی می‌کشند.

به گزارش جمهوری اسلامی، چینی‌ها رسماً، علناً و عملاً به ما تعلیم کردند که به باور آن‌ها، «دوست و دشمن دائمی وجود ندارد.» با ایستادن و همصدا شدن با عربستان، نشان دادند که برای آنان «منافع ملی‌شان است که دائمی است.» به آنان نمی‌شود خرده گرفت. خرده را باید به کسانی گرفت که روی دیوار اینان نقاشی دائمی می‌کشند.

نگارنده در ادامه تاکید کرده است: ممنونیم از چشم بادامی‌هایی که این واقعیت را پیش چشمِ درشتِ دوستان ما آوردند تا «درست» ببینند که چینی‌ها - مثل همه کشورهای دیگر - جز منافعشان چیز دیگری را نمی‌شناسند. خبر امروز، بازی برای منافع بیشتر است. کاری که قُلِ دیگر بازی ما، روسیه هم به شکل دیگر انجام می‌دهد. آنها راه خود را می‌روند، ما هم آیا راه خود را خواهیم رفت؟

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها