کد خبر: 586947
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۱ ۱۵:۱۹:۱۹
| |

عمران خان برای برگزاری انتخابات زودهنگام پاکستان ضرب‌الاجل تعیین کرد

نخست وزیر سابق پاکستان همچنان برای برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور تلاش می کند.

عمران خان برای برگزاری انتخابات زودهنگام پاکستان ضرب‌الاجل تعیین کرد
کد خبر: 586947
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۱ ۱۵:۱۹:۱۹

شهباز شریف، نخست وزیر کنونی پاکستان که دولتش پس از برکناری عمران خان به واسطه رای عدم اعتماد پارلمان در آوریل ۲۰۲۲ شکل گرفت، هرگونه درخواست برای برگزاری زودهنگام انتخابات را رد کرده است. اما عمران خان با تعیین ضرب الاجل خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در پاکستان شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، فوآد چودری، یکی از رهبران ارشد حزب "تحریک انصاف" متعلق به عمران خان، از ضرب‌الاجل ۲۰ دسامبر ۲۰۲۲ برای اعلام انتخابات زودهنگام توسط نخست وزیر سابق پاکستان در توئیتی خبر داد.

 عمران‌ خان اوایل ماه جاری میلادی پیشنهاد گفت‌وگو با دولت را به منظور بررسی درخواست برگزاری انتخابات زودهنگام مطرح کرده بود که البته تاکنون بی جواب مانده است.

دولت کنونی پاکستان اوت سال آتی میلادی پایان می‌یابد. عمران خان اکثریت را در دو مجمع قانونگذاری در چهار ایالت در پاکستان دارد. انحلال این دو مجمع قانونگذاری باعث برگزاری انتخابات جدید محلی می‌شود که در نهایت به برگزاری انتخابات پارلمانی منجر می‌شود.

استراتژی عمران خان برای انحلال این دو مجمع قانونگذاری جدیدترین تلاش وی برای برگزاری انتخابات زودهنگام است که مطمئن است در آن پیروز می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها