مقامات پاکستان تا اطلاع ثانوی ممنوع الخروج هستند

روزنامه "اکسپرس تریبیون" پاکستان گزارش داد که بعد از رای عدم اعتماد پارلمان این کشور به عمران خان، نخست وزیر مخلوع کشور، به همه فرودگاه های پاکستان ابلاغ شد تا از خروج بدون مجوز رسمی مقامات کشور ممانعت به عمل آید.

مقامات پاکستان تا اطلاع ثانوی ممنوع الخروج هستند
کد خبر: 546639
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۱ ۱۵:۱۱:۱۸

به افسران مهاجرت آژانس تحقیقاتی فدرال پاکستان (پلیس گذرنامه) ابلاغ شد تا با جدیت تمام قانون منع خروج از کشور برای مقامات را به مورد اجرا گذارند و براساس آن از امروز تا اطلاع ثانوی هیچ مقام رسمی و دولتی حق ندارد بدون مجوز قانونی از پاکستان خارج شود.

به گزارش ایرنا، به نقل از این نشریه پاکستانی، یک مقام ارشد این آژانس به این روزنامه گفت که اگرچه تاکنون دستورالعملی برای عدم خروج وزیران سابق و یا سیاستمداران صادر نشده است اما ضروری است تا این قانون در رابطه با همه مقامات دولتی اجرا شود.

براساس این گزارش، این تصمیم حاکمیتی در پاکستان هم زمان با شروع جلسه پارلمان برای دادن رای عدم اعتماد به نخست وزیر اتخاذ شد و در عین حال با آغاز به کار این جلسه، اسد قیصر، رئیس پارلمان و قاسم سوری، معاون وی نیز استعفای خود را تقدیم کردند.

«عمران‌خان» رهبر حزب تحریک انصاف به عنوان حزب حاکم پاکستان و بیست و دومین نخست وزیر این کشور، بامداد یکشنبه با بی‌اعتمادی نمایندگان جبهه اپوزیسیون در مجلس روبرو شد و سرانجام با رأی اکثریت نمایندگان، وی در نیمه راه مجبور به کناره گیری شد.

جلسه رسمی پارلمانی پاکستان در نخستین ساعات بامداد یکشنبه با حضور نمایندگان جناح مخالف به ریاست «ایاز صادق» رئیس مجلس از جناح مخالف در شهر اسلام‌آباد برگزار شد. این دومین جلسه رای گیری برای عدم اعتماد به نخست وزیر در طول یک هفته اخیر به شمار می‌رود. 

«شهباز شریف» رئیس حزب مسلم لیگ نواز به عنوان رهبر اپوزیسیون، طرح عدم اعتماد به نخست وزیر را بار دیگر قرائت و سپس این طرح به رأی گذاشته شد و با ۱۷۴ رأی موافق نمایندگان جناح مخالف، عدم اعتماد علیه عمران‌خان نخست وزیر پاکستان تصویب شد. 

رهبران جبهه مشترک اپوزیسیون پاکستان موسوم به «جنبش دمکراتیک» مدعی بی‌کفایتی دولت عمران‌خان در کنترل تورم، عملکرد ضعیف در بهبود معیشت مردم، تقویت سیاست خارجی و تخریب وجه پاکستان در منطقه و جامعه بین الملل هستند. 

اتحاد رهبران جناح مخالف و رأی اکثریت آنان به عدم اعتماد علیه عمران‌خان، بیست و دومین نخست وزیر پاکستان را به سرنوشت تمام اسلاف وی از زمان استقلال این کشور مبتلا کرد و او نیز نتوانست دوره پنج ساله نخست وزیری را کامل کند. 

عمران‌خان پیش‌تر نسبت به مداخله خارجی به ویژه توطئه آمریکا برای تحریک اپوزیسیون علیه دولت منتخب در پاکستان هشدار داد و افشا ساخت: واشنگتن در تلاش برای تغییر دولت منتخب است؛ زیرا ما زیر بار حرف زور نرفته و درپی پیروی از سیاست مستقل خارجی هستیم. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها