کد خبر: 586838
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۱ ۱۷:۲۰:۴۶
| |

بدترین کشور جهان برای زن یا دختر بودن کدام است؟

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: ریچارد بنت، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور افغانستان، درحالی‌که یافته‌های خود را در ماه اکتبر به کمیته مجمع عمومی ارائه کرد، این کشور را «بدترین کشور جهان برای زن یا دختر بودن» خواند.

بدترین کشور جهان برای زن یا دختر بودن کدام است؟
کد خبر: 586838
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۱ ۱۷:۲۰:۴۶

روزنامه دنیای اقتصاد با استناد به گزارش، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور افغانستان، این کشور را بدترین کشور جهان برای زن بودن معرفی کرد.

به گزارش دنیای اقتصاد، در اوایل نوامبر، صدف [نام مستعار است تا هویت اصلی وی پنهان بماند]، یک دانشجوی ۲۲ساله، در یکی از استان‌های شمال افغانستان به «جرایم اخلاقی» مجرم شناخته شد. مقامات محلی طالبان او را متهم کردند که با مردی که «محرم» او نبود صحبت کرده است...صدف گفت که تمام خانواده او در آن شب نتوانستند بخوابند، به حالت بیدار دراز کشیده بودند و با نگرانی درباره سرنوشت نامعلومی که با آن روبه‌رو بود، دعا می‌کردند. صدف به الجزیره گفت: «ما نمی‌دانستیم مجازات من چه خواهد بود و همه می‌ترسیدند که ممکن است مرا بکشند. می‌ترسیدم خانواده‌ام را هم بکشند. مادرم دعا کرد که موضوع فقط با شلاق حل شود.»

در بخشی پایانی این مطلب آمده است: مواردی مانند صدف نشان می‌دهد که حقوق زنان به‌طور پیوسته در افغانستان بدتر شده است. زنان همچنان دسترسی به حقوق قانونی، سیاسی و اجتماعی را که در ۲۰سال گذشته از زمان سرنگونی طالبان در سال۲۰۰۱ تضمین کرده بودند، از دست می‌دهند. ریچارد بنت، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور افغانستان، درحالی‌که یافته‌های خود را در ماه اکتبر به کمیته مجمع عمومی ارائه کرد، این کشور را «بدترین کشور جهان برای زن یا دختر بودن» خواند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها