کد خبر: 586216
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۶ ۱۲:۰۳:۱۵
| |

ریبر احمد، وزیر امور داخلی اقلیم کردستان عراق:

اجازه نمی دهیم خاک اقلیم کردستان منبع تهدید علیه سایر کشورها باشد

وزیر امور داخلی اقلیم کردستان عراق با غیرقانونی خواندن گروه های مسلح موجود در مرزهای اقلیم کردستان گفت که اجازه نمی دهیم خاک این اقلیم منبع تهدید علیه کشورهای دیگر باشد.

اجازه نمی دهیم خاک اقلیم کردستان منبع تهدید علیه سایر کشورها باشد
کد خبر: 586216
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۶ ۱۲:۰۳:۱۵

ریبر احمد، وزیر امور داخلی اقلیم کردستان عراق در اظهاراتی گفت که دولت کردستان قصد دارد مشکل مجموعه های مسلح غیرقانونی موجود در مناطق مرزی که به دنبال ایجاد بی ثباتی در آن مناطق هستند را حل کند.

به گزارش ایسنا به نقل از شفق نیوز، وی گفت که امیدواریم مشکلات میان گروه های موجود در مناطق مرزی و کشورهای همجوار را حل کنیم، این گروه ها موافقتی برای حضور خود دریافت نکرده اند و غیرقانونی هستند.

احمد تاکید کرد: ما در دولت اقلیم کردستان به همکاری های خود با کشورهای همسایه ادامه می دهیم تا ثبات و آرامش را به مناطق مرزی بازگردانیم.

وزیر امور داخلی اقلیم کردستان عراق با بیان اینکه امیدوارم این مشکلات در اسرع وقت حل شوند خاطرنشان کرد: مردم اقلیم کردستان بخشی از این مشکلات نیستند و از طرف های دیگر می خواهیم که مشکلات خود را به داخل خاک ما منتقل نکنند، ما خواهان صلح هستیم.

وی با بیان اینکه دولت اقلیم کردستان همواره حامی ثبات و آرامش در مناطق مرزی بوده اند تاکید کرد که هیچ وقت اجازه نخواهیم داد که کردستان بخشی از مشکلات میان گروه های مسلح و کشورهای همجوار باشد و اجازه نمی دهیم که اقلیم کردستان منبع تهدید علیه کشورهای دیگر شود.

اخیرا یک منبع نظامی عالی رتبه عراقی در گفت وگو با پایگاه خبری «العالم الجدید» اعلام کرد که دو تیپ از مرزبانی این کشور با تجهیزات نظامی کامل به مرزهای عراق با ایران و ترکیه اعزام شدند.

وی گفت که این اقدام بعد از جلسات متعدد میان مسئولانی از بغداد و اربیل طی چند روز گذشته اتخاذ شد و نیروهای مرزبانی در نوار مرزی عراق با ایران و ترکیه مستقر شدند.

این منبع که خواستار عدم فاش شدن نامش شده است تاکید کرد که نیروهای عراقی اکنون به طور عملی و واقعی کنترل مرزها را در دست گرفته اند و نیروهایی از پیشمرگه نیز در کنار آن ها حضور دارند.

وی گفت که بر اساس توافقی که اخیرا میان محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق و نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان انجام شد سیطره و سلطه کامل در دست نیروهای دولت فدرال عراق است و نیروهای پیشمرگه با آن ها مشارکت دارند.

این منبع نظامی عراقی خاطرنشان کرد که این اقدام عراق در راستای ممانعت از حملات هوایی ایران و ترکیه به اقلیم کردستان عراق است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها