کد خبر: 585329
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۲ ۰۴:۰۵:۰۰
| |

خطرناک‌ترین پهپاد جهان رونمایی شد+ عکس

تمام این ویژگی‌ها از قبیل پرواز بین قاره‌ای و توانایی نابودی هلیکپوتر و بهباد باعث می‌شود این پهپاد به یکی از خطرناک‌ترین پهپادهای بین‌قاره‌ای دنیا تبدیل شود.

خطرناک‌ترین پهپاد جهان رونمایی شد+ عکس
کد خبر: 585329
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۲ ۰۴:۰۵:۰۰

ارتش چین از پهپاد بین‌قاره‌ای جدیدی به نام Wing Loong-3 رونمایی کرده است که می‌تواند حدود 10 هزار کیلومتر پرواز کند. از جمله ویژگی‌های مهم این پهپاد می‌توان به قابلیت حمل نسل چهارم موشک‌های هوا به هوا اشاره کرد.

به گزارش دیجیاتو، پهپاد Wing Loong-3 توسط شرکت Chengdu Aircraft Industry Group ساخته شده و شباهت زیادی به پهپاد Predator/Reaper ارتش آمریکا دارد. این پهپاد که برای عملیات‌های ارتفاع متوسط و دوام بالا استفاده می‌شود، اولین‌بار در سال 2009 پرواز کرد، اما در طول این سال‌ها پیشرفت‌های زیادی داشته است.

Wing Loong-3 به‌لطف برد مسافتی شگفت‌انگیز خود توانایی‌های پهپادهای جنگی را به سطح متفاوتی برده است. این هواپیما برای دستیابی به برد 10 هزار کیلومتری اندازه خود را افزایش داده و حالا طول آن 12.2 متر شده است. طول بال این پهپاد چینی 24 متر است که نسبت به طول بال 14 متری Wing Loong-1 پیشرفت بزرگی به‌حساب می‌آید.

به‌علاوه، Wing Loong-3 می‌تواند موشک‌هایی مثل PL-10E را حمل کند که توانایی انهدام هلیکوپترها یا سایر پهپادها را دارد. تمام این ویژگی‌ها باعث می‌شود این پهپاد به یکی از خطرناک‌ترین پهپادهای بین‌قاره‌ای دنیا تبدیل شود.

شرکت صنعتی هوانوردی چین در نظر دارد که به تولید انبوه Wing Loong-3 بپردازد و گام‌هایی را در همین زمینه برداشته است. پیش‌بینی می‌شود که این نسخه هم مثل نسخه‌های قبلی همین پهپاد برای صادرات در اختیار برخی کشورها، از جمله در آفریقا و خاورمیانه قرار بگیرد.

پهپادهای Wing Loong تاکنون فقط در لیبی و پاکستان مشتری داشته‌اند، اما با افزایش برد مسافتی و قابلیت‌های تهاجمی در این محصولات، چین می‌تواند امیدوار باشد که کشورهای بیشتری به فکر خرید این پرنده‌های نظامی بیفتند.

با این حال، پهپادهایی مثل Wing Loong-3 می‌توانند برای کشورهای غربی از جمله آمریکا تهدید‌آمیز باشند؛ چرا که اگر این محصولات به دست گروه‌های تروریستی بیفتند، ممکن است به آن‌ها اجازه دهد تا از بیرون از مرزهای این کشورها عملیات‌های خود را انجام دهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها