اکونومیست تحلیل کرد:

قربانیان زمستان سخت اروپا بیشتر از جنگ اوکراین است

بر اساس یک تحلیل جدید، تعداد افرادی که در زمستان امسال در اروپا به دلیل «کمبود انرژی» جان خود را از دست خواهند داد، بیشتر از کسانی خواهد بود که در جنگ اوکراین در میدان نبرد کشته شده‌اند.

قربانیان زمستان سخت اروپا بیشتر از جنگ اوکراین است
کد خبر: 584434
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۶ ۰۸:۲۳:۴۱

اکونومیست با مدل سازی تاثیر افزایش شدید قیمت برق در اروپا بر مرگ و میر در طول زمستان نتیجه گرفت که با هزینه‌های فعلی انرژی در صورتی که یک زمستان معمولی در پیش رو با شد، احتمالاً منجر به ۱۴۷ هزار مرگ خواهد شد.

به گزارش ایرنا، در صورت شدت بیشتر زمستان این عدد می‌تواند به ۱۸۵ هزار تن برسد. اما حتی اگر زمستان معتدل باشد، این رقم همچنان ۷۹ هزار نفر خواهد بود.

این نشریه تلفات میدان جنگ در جنگ اوکراین را تا کنون حدود ۶۰ هزار نفر تخمین زده است که برای روسیه و اوکراین هر کدام بالغ بر ۳۰ هزار نفر می‌شود.

مدل آماری اکونومیست شامل تمامی کشورهای اتحادیه اروپا به همراه بریتانیا، نروژ و سوئیس است.

در نتیجه تحریم‌های روزافزون غرب، قیمت گاز و برق منازل مسکونی در اروپا افزایش چشمگیری یافته است. قبل از جنگ، روسیه ۴۰ تا ۵۰ درصد گاز طبیعی اتحادیه اروپا را تامین می‌کرد.

در زمستان امسال، انتظار می‌رود که دما در مقایسه با دهه‌های اخیر زیاد نباشد. همچنین انتظار می‌رود که درصد ابتلا به آنفولانزا معمولی باشد.

این مدل نشان داد که اگر دمای آب و هوا متوسط باشد، افزایش ۱۰ درصدی قیمت برق با افزایش ۰.۶ درصدی مرگ و میر مرتبط است.

این مدل نشان داد ایتالیا که جمعیت مسن‌تری دارد و قیمت برق بالایی دارد، بیشترین تلفات را متحمل خواهد شد.

همچنین مشخص شد که استونی و فنلاند در زمستان امسال متحمل میزان زیادی از مرگ و میرهای اضافی خواهند شد.

انگلیس و فرانسه با اعلام سقف قیمتی، وضعیت بهتری خواهند داشت و در اتریش که سقف قیمتی بسیار سخاوتمندانه‌ای اعمال کرده، انتظار می‌رود مرگ و میر در زمستان کاهش یابد.

این گزارش خاطرنشان کرد که به دلیل حملات روسیه به زیرساخت‌های اوکراین، این کشور بیشتر از همه کشورهای موجود در مدل متحمل تلفات غیرنظامیان خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها