بلومبرگ خبر داد:

خاموشی حتمی در زمستان برای فرانسه

بلومبرگ در گزارشی نوشت: کاهش تولید برق هسته‌ای در فرانسه حکایت از خاموشی‌های جدی در این کشور در زمستان پیش‌رو را دارد.

خاموشی حتمی در زمستان برای فرانسه
کد خبر: 581249
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۵ ۱۶:۴۵:۴۶

بحران انرژی در کشورهای اروپایی بیش از هر چیز مقامات و البته مردم این قاره را نگران کرده است. کمبود برق در فرانسه دولت این کشور را مجبور کرده است که از مردم بخواهد در مصرف برق صرفه جویی کنند.

​به گزارش فارس، به نقل از بلومبرگ، با توجه به اینکه پیش بینی می‌شود، شرکت برق فرانسه (EDF)، تولید برق هسته‌ای خود را در سال جاری میلادی تا حدود 275 تا 285 تراوات در ساعت کاهش دهد، این کشور با خطر جدی خاموشی در زمستان امسال مواجه است.

این تغییر در پیش بینی تولید برق فرانسه قابل توجه و رقم آن کمتر از پیش بینی قبلی 280 تا 300 تراوات در ساعت است. شرکت برق فرانسه، دلیل این کاهش تولید را اعتصاب هایی عنوان کرد که برنامه‌های تعمیر و نگهداری  تجهیزات فرسوده را به تاخیر انداخت.

رقم تولید برق جدید، کمترین میزان تولید اعلام شده از سوی این شرکت طی 30 سال گذشته ‌است.

شرکت برق فرانسه، رقم برق تولیدی برای سال آینده را 300 تا 330 تراوات در ساعت اعلام کرده است و در نظر دارد، حجم تولید برق خود را در سال 2024 به رقم 315 و 345 تراوات ساعت برساند.

با این حال، تنها یک ماه پیش، اپراتور شبکه برق فرانسه (RTE) و اپراتور شبکه گاز این کشور (GRTgaz) اعلام کردند، کاهش انرژی در ماه‌های سرد بعید است، اما این پیش‌بینی نشان می‌دهد، حتی اگر برق هسته‌ای بیشتری هم تولید شود، کاهش مصرف انرژی در زمستان لازم و ضروری است.

به دنبال پیش بینی فرانسه در مورد کاهش تولید برق در این کشور و پیش بینی دمای سردتر از نرمال هوا در سراسر اورپا در ماه آینده، قیمت گاز طبیعی در اروپا در هاب گازی هلند (TTF) در حال افزایش است. اروپا به طرز غیرمنتظره ای ماه اکتبر گرم تر از همیشه ای را تجربه کرد.

فرانسه در اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد، از آنجایی که اروپا تلاش می کند خود را در برابر تحریم‌هایی که علیه روسیه وضع کرده، خود را ایمن کند، در حال بررسی افزایش ظرفیت غنی سازی اورانیوم است.

فرانسه تقریبا 70 درصد برق تولیدی خود را از 56 رآکتور این کشور تامین می کند که همگی تحت فعالیت EDF هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها