کد خبر: 584088
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۳ ۱۷:۰۵:۲۳
| |

صنعاء:

از این پس پاسخ ما به تاراج نفت یمن نظامی خواهد بود

نخست وزیر دولت نجات ملی یمن گفت: دوره تاراج نفت یمن، تمام شده است و از این به بعد در پاسخ به این کار، اقدام نظامی خواهیم داد.

از این پس پاسخ ما به تاراج نفت یمن نظامی خواهد بود
کد خبر: 584088
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۳ ۱۷:۰۵:۲۳

«عبدالعزیز بن حبتور» نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) امروز (پنج‌شنبه) در مصاحبه‌ای مدعی شد دوره تاراج نفت یمن، تمام شده است و از این به بعد در پاسخ به این کار، اقدام نظامی خواهیم داد.

​به گزارش فارس، او به شبکه المیادین گفت:

* نفت و گاز یمن هشت سال است که به دست دو کشور متجاوز و دولت مزدوری که از عائدی آن سود می‌برد، قاچاق می‌شود. این مبالغ نه میلیون‌ها دلا بلکه به میلیاردها دلار می‌رسد.

*ما ابتدا هشدار امنیتی دادیم، اما اگر آن‌ها متوجه پیام ما نشوند، این پیام‌های امنیتی را به اقدام صریح نظامی تبدیل خواهیم کرد و هر شرکتی که به بنادر جمهوری یمن نزدیک شود، چه در عدن یا الحدیده یا الضبه و النشیمه باشد را هدف قرار می‌دهیم.

*ما از همان لحظات اولیه اعلام کردیم که آماده تمدید آتش‌بس مسالمت آمیز هستیم، مشروط بر اینکه موضوع حقوق کارکنان بخش‌های دولتی، نظامی و امنیتی حل شود. به صراحت اعلام کردیم اجازه نخواهیم داد هیچ طرفی بدون تفاهم با صنعاء یمن و نفت و گاز یمن را با خود ببرد.

*صنعاء در قبال تمامی بنادر یمن مسئولیت دارد و نیروهای یمنی با اشراف کامل تمامی آن‌ها را در تیررس خود دارند و هر شرکتی که بخواهد از خطوط قرمز عبور کند و نفت و گاز یمن را به شکل غیر قانونی بارگیری کرده و انتقال دهد با مجازات نیروهای مسلح یمن مواجه خواهد شد.

*ما نمی‌خواهیم هیچ طرفی حقوق کارمندان را به عنوان صدقه به ما بدهد، بلکه می‌خواهیم از نفت و گاز یمن بهره ببریم، دوره تاراج نفت یمن به پایان رسیده است. صنعاء مسئول ۸۵ درصد نیروی انسانی یمن از جمله کارمندان، پرسنل امنیتی و پرسنل نظامی است و نمی توان با یک مشت مزدور که فقط مسئولیت ۱۵ درصد کارمندان و پرسنل امنیتی و نظامی یمن را دارند به تفاهم رسید.

*اگر ائتلاف سعودی با دولت صنعاء به تفاهم نرسد، نیروهای یمنی نیز اجازه برداشت یک لیتر از نفت یمن را به شرکت‌ها نخواهند داد.

*پرونده‌های بسیاری از جمله پرونده اسرا و مفقودین و پرونده صلح و مسائل اقتصادی میان صنعاء و ریاض مطرح است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها