کد خبر: 583950
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۲ ۲۰:۳۸:۴۵
| |

صحبت های جنجالی بوریس جانسون:

ترجیح آلمان ها پیروزی سریع روسیه در جنگ بود /شکاف‌های عمیقی میان متحدان اروپایی وجود داشت

نخست‌وزیر سابق انگلیس در صحبت هایی در خصوص مواضع اروپایی ها در جنگ روسیه و اوکراین گفت: اتحادیه اروپا هم‌اکنون سرسختانه از کی‌یف حمایت می‌کند. اما در مقطعی که روسیه در حال بسیج نیرو در نزدیکی مرز اوکراین بود شکاف‌های عمیقی میان متحدان اروپایی وجود داشت.

ترجیح آلمان ها پیروزی سریع روسیه در جنگ بود /شکاف‌های عمیقی میان متحدان اروپایی وجود داشت
کد خبر: 583950
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۲ ۲۰:۳۸:۴۵

بوریس جانسون، نخست‌وزیر سابق انگلیس با افشاگری مسائلی درباره غرب از اختلاف‌ها میان کشورهای اروپایی در آستانه حمله روسیه به اوکراین خبر داد.

به گزارش فارس، جانسون در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی‌ان‌ان مدعی شده که فرانسه تا آخرین لحظات قصد روسیه برای حمله به اوکراین را انکار می‌کرد، در حالی که آلمان‌ها در ابتدای جنگ، پیروزی زودهنگام روسیه را ترجیح می‌دادند.

روزنامه ایندیپندنت نوشت سخنان بوریس جانسون احتمال دارد باعث آزردگی خاطر عمیق متحدان اروپایی شود.

*اتحادیه اروپا هم‌اکنون سرسختانه از کی‌یف حمایت می‌کند. اما در مقطعی که روسیه در حال بسیج نیرو در نزدیکی مرز اوکراین بود شکاف‌های عمیقی میان متحدان اروپایی وجود داشت.

*این مسئله به شدت شوک‌آور بود... ما می‌توانستیم تجمع گروه‌های تاکتیکی روسیه را ببینیم اما هر کدام از کشورها دیدگاه‌های متفاوتی داشتند.

*شک نداشته باشید که فرانسوی‌ها تا دم آخر داشتند انکار می‌کردند.

*دولت آلمان برای جلوگیری از مضرات اقتصادی جنگ ترجیح می‌داده اوکراین سریع در جنگ شکست بخورد.

*دیدگاه آلمان‌ها در یک مقطع این بود که اگر قرار است این فاجعه اتفاق بیفتد بهتر است که کل ماجرا سریع به پایان برسد و اوکراین شکست بخورد.

*با توجه به وابستگی شدید برلین به انرژی روسیه، آنها برای داشتن چنین دیدگاهی دلایل کافی اقتصادی داشتند.

*اما من نمی‌توانستم از چنین چیزی حمایت کنم فکر می‌کنم که دیدن ماجرا به این شکل فاجعه‌بار است. اما درک می‌کنم چرا طرز فکر و احساس آنها این بود.

*دولت ایتالیا که در آن زمان توسط نخست‌وزیر ماریو دراگی اداره می‌شد در یک مقطع گفته بود که قادر به حمایت از مواضع انگلیس نخواهد بود و دلیل آن اتکای آنها به هیدروکربن‌های روسیه است.

*این دیدگاه‌ها به سرعت بعد از آغاز حمله روسیه تغییر کرد. اتحادیه اروپا از آن زمان به بعد عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته است.

*اتفاقی که افتاد این بود که همه-اعم از آلمان‌ها، فرانسوی‌ها، ایتالیایی‌ها و همه- مشاهده کردند که هیچ گزینه دیگری وجود ندارد، چون نمی‌شود با این آدم (ولادیمیر پوتین) مذاکره کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها