کد خبر: 580097
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۷ ۱۵:۵۰:۵۹
| |

۳۰۰ میلیارد یورو از ذخایر ارزی روسیه توسط اتحادیه اروپا مسدود شد

اتحادیه اروپا با مسدود کردن 300میلیارد یورو از دارایی های ارزی روسیه در این قاره اعلام کرد: اگر پول و دارایی که اتحادیه اروپا مسدود کرده نتیجه تجارت جنایی باشد، این امکان وجود دارد که آن را به عنوان غرامت به اوکراین پرداخت کنیم.

۳۰۰ میلیارد یورو از ذخایر ارزی روسیه توسط اتحادیه اروپا مسدود شد
کد خبر: 580097
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۷ ۱۵:۵۰:۵۹

در ادامه سیاست های تحریمی اتحادیه اروپا در قبال روسیه به دلیل آغاز جنگ با اوکراین، این اتحادیه تحری های جدید خود دارایی های شهروندان روس را مسدود کرد.

به گزارش مهر، به نقل از رویترز، اتحادیه اروپا اعلام کرد دارایی‌های شهروندان روسیه به ارزش ۱۷ میلیارد یوررو (۱۶.۹ میلیارد دلار) را مسدود کرده است.

«دیدیه ریندرز»، کمیسیر عدالت اتحادیه اروپا در گفت‌وگویی گفت:

*تاکنون دارایی‌های ۹۰ نفر به ارزش ۱۷ میلیارد یورو در هفت کشور از جمله ۲.۲ میلیارد یورو در آلمان مسدود شده است.

*اتحادیه اروپا در هشت ماه گذشته و از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، هشته بسته تحریمی علیه مسکو اعمال کرده است. مقامات اوکراین بارها از کشورهای اروپایی درخواست کرده‌اند این دارایی‌های مسدودشده، پس از جنگ باید صرف بازسازی اوکراین شود.

*اگر پول و دارایی که اتحادیه اروپا مسدود کرده نتیجه تجارت جنایی باشد، این امکان وجود دارد که آن را به عنوان غرامت به اوکراین پرداخت کنیم، با این حال حجم دارایی مسدودشده برای تأمین مالی بازسازی اوکراین کفایت نمی‌کند.

*همچنین در چارچوب تحریم‌های غرب، ۳۰۰ میلیارد یورو از ذخایر ارزی بانک مرکزی روسیه در نقاط مختلف جهان مسدود شده است.

*به نظرم، دست‌کم این امکان وجود دارد که این ۳۰۰ میلیارد یورو به عنوان تضمین نگه داشته شود تا زمانی که روسیه داوطلبانه در بازسازی اوکراین شرکت کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها