کد خبر: 583737
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۱ ۱۶:۵۷:۰۹
| |

سازمان سیا یکی از سیاه‌ترین ابعاد جنگ افغانستان را افشا کرد

یک رسانه آمریکایی نوشت: توافق محرمانه بین طالبان و واشنگتن در دوحه یکی از اسرار روزهای پایانی جنگ افغانستان درباره خروج نیروهای قطعات خاص تحت نظر سیا از مناطق تحت کنترل طالبان و فرار به خارج از این کشور را افشا می‌کند.

سازمان سیا یکی از سیاه‌ترین ابعاد جنگ افغانستان را افشا کرد
کد خبر: 583737
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۱ ۱۶:۵۷:۰۹

تخلیه نیروهای ویژه مشهور به قطعه خاص که از سوی سازمان سیا برای مقابله با طالبان، شبکه حقانی و القاعده تشکیل شده بود یکی از نقاط تاریک جنگ افغانستان است. 

​به گزارش فارس، اینترسپت در گزارشی نوشت:

*بسیاری از نیروهای قطعه خاص توسط سیا و با معامله با طالبان از افغانستان خارج شدند.

*«آمریکا به افرادی که در طول سال‌ها برای ما کار کردند، متعهد است که مسیر مشخصی را برای دریافت شهروندی ایالات متحده ایجاد کند. این زمان می‌برد، اما ما هرگز شرکای‌ خود فراموش نمی‌کنیم و متعهد به کمک به کسانی هستیم که به ما کمک کردند. ما به همکاری نزدیک با وزارت امور خارجه و سایر سازمان‌های دولتی ایالات متحده به این تلاش ادامه می‌دهیم.»

*«با توجه به اتهامات نقض حقوق بشر، ایالات متحده این ادعاها را بسیار جدی می‌گیرد و ما اقدامات فوق‌العاده‌ای را فراتر از حداقل الزامات قانونی برای کاهش تلفات غیرنظامیان در درگیری‌های مسلحانه و تقویت پاسخگویی در قبال اقدامات شرکا انجام می‌دهیم. یک روایت نادرست در مورد این نیروها وجود دارد که در طول سال‌ها به دلیل یک کمپین تبلیغاتی سیستماتیک توسط طالبان ادامه یافته است.»

به نوشته این رسانه آمریکایی، سیا به سوالات دقیق در مورد نقش خود در نظارت، تخلیه و اسکان مجدد اعضای قطعه خاص و این‌که آیا این اداره برای کمک به نظامیان و خانواده‌های آن‌ها که در افغانستان باقی مانده‌اند متعهد است یا خیر، پاسخ نداد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها