لاپید مدعی شد:

دولت من مانع احیای توافق هسته‌ای با ایران شد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز مدعی شد که دولت او توانسته است مانع احیای توافق هسته‌ای شود.

دولت من مانع احیای توافق هسته‌ای با ایران شد
کد خبر: 583361
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۹ ۱۵:۴۸:۱۷

یائیر لاپید در سخنانی در جلسه هفتگی کابینه این رژیم با اشاره به اقدامات ضدایرانی این رژیم علیه ایران، مدعی شد که اسراییل توانسته است در خارج عملیات‌هایی علیه آن‌چه «زیرساخت‌های تروریستی» ایران خواند، انجام دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه تایمز آو اسراییل، یائیر لاپید، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز در جلسه هفتگی کابینه این رژیم با اشاره به دستاوردهایش در دوران نخست‌وزیری، مدعی شد که دولت او توانست «مانع احیای توافق هسته‌ای با ایران شود.»

رژیم صهیونیستی از دوران نخست‌وزیری بینامین نتانیاهو در سال ۲۰۱۵، مخالف انجام شدن توافق هسته‌ای بود. پس از حصول این توافق میان ایران،‌آمریکا و دیگر قدرت‌های جهانی در سال ۲۰۱۵، نتانیاهو کارزاری دیپلماتیک را علیه توافق هسته‌ای ایران رهبری کرد. سرانجام، دولت آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۸ از این توافق خارج شد.

دولت بایدن که از زمان روی کار آمدن در سال ۲۰۲۱ اعلام کرده بود بازگشت به توافق هسته‌ای در اولویت سیاست خارجی آن قرار دارد، از مارس همان سال وارد مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین شد. این مذاکرات که با وقفه‌هایی نیز به همراه بود، تا کنون و به دلایل برخی مسائل حل‌نشده، نتیجه ملموسی را به دنبال نداشته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها