کد خبر: 573647
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۰ ۲۰:۳۷:۰۱
| |

نخست وزیر اسرائیل از «تردید برجامی» تروئیکای اروپایی استقبال و به آلمان سفر کرد

یائیر لاپید، نخست‌وزیر اسرائیل روز یکشنبه در تازه‌ترین اقدام برای متقاعد کردن قدرت‌های غربی به امتناع از امضای توافق هسته‌ای با ایران به آلمان سفر کرد. این در حالیست که یائیر لاپید روز یکشنبه پیش از سفر به برلین در اظهاراتی از آنچه وی «مواضع قاطعانه فرانسه، بریتانیا و آلمان» خواند، استقبال و قدردانی کرد.

نخست وزیر اسرائیل از «تردید برجامی» تروئیکای اروپایی استقبال و به آلمان سفر کرد
کد خبر: 573647
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۰ ۲۰:۳۷:۰۱

یائیر لاپید، نخست‌وزیر اسرائیل روز یکشنبه در تازه ترین اقدام برای متقاعد کردن قدرت‌های غربی به امتناع از امضای توافق هسته‌ای با ایران به آلمان سفر کرد.

به گزارش انتخاب، به نقل از یورونیوز، پرواز حامل نخست وزیر اسرائیل که هیئتی شامل مقامات امنیتی و تنی چند از بازماندگان هولوکاست وی را همراهی می‌کردند بعد از ظهر روز یکشنبه یازدهم سپتامبر فرودگاه بن گوریون در تل آیو را به مقصد برلین ترک کرد.

به گزارش فرانس‌پرس، آقای لاپید قرار است روز دوشنبه با فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهوری، آنالنا بربوک، رئیس دستگاه دیپلماسی و اولاف شولتس، صدراعظم آلمان دیدار و گفتگو کند.

تلاش‌های اسرائیل برای منصرف کردن طرف‌های غربی مذاکرات وین از دستیابی توافق با ایران در حالی تشدید شده است که تروئیکای اروپایی روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که نسبت به تعهد تهران برای حصول «نتیجه‌ای مثبت» در مذاکرات احیای برجام تردیدهای جدی دارند.

فرانسه، آلمان و بریتانیا در این بیانیه تاکید کردند که ایران برنامه هسته‌ای خود را بسیار فراتر از آنچه با دلایل غیرنظامی قابل توجیه باشد گسترش داده‌اند.

این اعلام موضع با استقبال اسرائیل و نخست وزیر آن یائیر لاپید همراه شد و در آن سو واکنش منفی تهران را به همراه داشت که چنین رویکردی را از جانب اروپایی‌ها «غیرسازنده» خواند.

این در حالیست که یائیر لاپید روز یکشنبه پیش از سفر به برلین در اظهاراتی از آنچه وی «مواضع قاطعانه فرانسه، بریتانیا و آلمان» خواند، استقبال و قدردانی کرد.

وی هدف از سفر خود به آلمان را «هماهنگ کردن مواضع در مورد برنامه هسته‌ای ایران و نیز نهایی کردن جزئیات یک سند همکاری راهبردی، اقتصادی و امنیتی» میان دو دولت اعلام کرد که به گفته آقای لاپید در شرف امضا است.

یک منبع دیپلماتیک به خبرگزاری فرانسه گفت: «این سفر بیشتر بر مسائل منطقه‌ای و مهمتر از همه برنامه هسته‌ای ایران متمرکز خواهد بود.»

به گفته منبع یاد شده «تاثیرگذاری بر موضع اروپا برای اسرائیل بسیار مهم است، به ویژه با توجه به اینکه آلمان نقش بزرگی در این میان ایفا می‌کند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها