کد خبر: 582614
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۴ ۲۱:۵۵:۳۵
| |

گفتگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه جمهوری آذربایجان

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای آذربایجانی گفت: طرح برخی موضوعات در رسانه‌ها نه تنها کمکی به حل مسئله نمی‌کند، بلکه زمینه را برای سوءاستفاده دشمنان فراهم می‌آورد.

گفتگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه جمهوری آذربایجان
کد خبر: 582614
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۴ ۲۱:۵۵:۳۵

طی روزهای اخیر اظهاراتی از سوی الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان مطرح شد که واکنش ایران را به همراه داشت. حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در تماس تلفنی به گفتگو پرداختند.

​به گزارش فارس، مهمترین موضوعات روابط دوجانبه و مسائل مورد اهتمام مشترک محور گفتگوی طرفین بود.

در این مکالمه تلفنی امیرعبداللهیان ضمن ابراز نارضایتی از برخی اظهارات غیرواقع بینانه مطرح شده در روز‌های اخیر، رعایت احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها و عدم دخالت در امور داخلی آن‌ها را یک اصل مهم و اساسی برشمرد.

وزیر امور خارجه کشورمان مجاری رسمی و دیپلماتیک را بهترین مسیر  برای رفع سوءتفاهمات و اختلاف‌نظر‌ها خواند و تاکید کرد: مطرح کردن اینگونه موضوعات در رسانه‌ها نه تنها کمکی به حل مسئله  نمی‌کند، بلکه زمینه را برای سوءاستفاده دشمنان فراهم می‌آورد.

در این گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه کشورمان توسعه روابط با همسایگان از جمله جمهوری آذربایجان را اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برشمرد و بر لزوم تقویت همه جانبه روابط بین دو کشور تاکید کرد.

امیرعبداللهیان از همتای آذری خود برای شرکت در نشست ابتکاری جمهوری اسلامی ایران موسوم به ۳+۳ در تهران بعنوان چارچوبی برای حل و فصل مسائل منطقه از طریق راهکار دیپلماسی دعوت کرد. 

جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز در این گفت‌و‌گوی تلفنی، با اشاره به دیدار اخیر رؤسای جمهور دو کشور در آستانه، گفت‌و‌گوها و تماس‌های بین مقامات ایران و آذربایجان را مثبت ارزیابی و بر آمادگی جمهوری آذربایجان برای تقویت روابط و رفع سوءتفاهم‌ها تاکید کرد.

طرفین در این دیدار بر لزوم تداوم و تقویت ارتباط بین بخش‌ها و نهادهای مختلف دو کشور به منظور تقویت روابط دوستانه و رفع سوء تفاهمات احتمالی تاکید کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها