کد خبر: 582456
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۴ ۰۷:۱۴:۴۰
| |

دیدار مخفیانه رئیس «سیا» با مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه

سخنگوی کاخ سفید با بیان اینکه رئیس سازمان سیا با مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه دیدار داشته، گفت او درباره هرگونه استفاده احتمالی از تسلیحات اتمی به مسکو هشدار داد.

دیدار مخفیانه رئیس «سیا» با مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه
کد خبر: 582456
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۴ ۰۷:۱۴:۴۰

منابع مطلع شامگاه دوشنبه از دیدار مخفیانه «ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا با «سرگئی ناریشکین» مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه دیداری محرمانه داشته است.

به گزارش فارس، یک سخنگوی کاخ سفید که خواست نامش فاش نشود، با اعلام این خبر گفت که برنز در دیدار با ناریشکین که در آنکارا انجام شده، درباره هرگونه استفاده احتمالی از تسلیحات اتمی به مسکو هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این مقام آمریکایی درباره این دیدار توضیح داد: «او در حال انجام هیچ مذاکره‌ای به هیچ شکلی نیست. او درباره پایان دادن به جنگ در اوکراین صحبت نمی‌کند. او پیامی درباره عواقب هرنوع استفاده از سلاح اتمی توسط روسیه و خطر افزایش تنش‌ها به توانمندی‌های راهبردی مخابره کرده است».

به گفته وی، برنز در دیدار با ناریشکین که اولین نشست چهره به چهره مقامات عالی‌رتبه روسیه و آمریکا از ماه فوریه و بعد از آغاز جنگ اوکراین است، درباره پرونده آمریکایی‌های بازداشت‌شده در روسیه نیز صحبت کرده است.

طبق این گزارش، سخنگوی کاخ سفید همچنین افزود: «ما پیش از انجام شدن این سفر، به اوکراین خبر داده بودیم. ما قاطعانه به اصول بنیادین خود پایبندیم؛ اینکه هیچ چیزی درباره اوکراین بدون اوکراین نخواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها