کد خبر: 581972
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۰ ۱۹:۵۸:۴۹
| |

امیرعبداللهیان:

هیچ سلاحی برای به کارگیری در جنگ اوکراین به روسیه نداده‌ایم

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه بلغارستان گفت: هیچ سلاحی به روسیه برای به کارگیری در جنگ اوکراین نداده‌ایم.

هیچ سلاحی برای به کارگیری در جنگ اوکراین به روسیه نداده‌ایم
کد خبر: 581972
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۰ ۱۹:۵۸:۴۹

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با «نیکولای میلکوف» همتای بلغارستانی خود گفتگو کرد. بررسی آخرین تحولات و مناسبات دوجانبه و بین‌المللی محور گفتگوی طرفین بود.

به گزارش فارس، امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو از موضع بلغارستان در محکومیت اقدام تروریستی داعش در حرم حضرت شاهچراغ (ع) شیراز تشکر کرد و با تاکید بر اهمیت روابط دوجانبه در آستانه یکصد و بیست و پنجمین سالگرد روابط دیپلماتیک دو کشور گفت:

ما مخالف تداوم جنگ در اوکراین هستیم و برای آتش بس تلاش می‌کنیم. ما بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، منعی در صادرات و واردات سلاح نداریم، اما هیچ سلاحی به روسیه برای به کارگیری در جنگ اوکراین نداده‌ایم. موضع ما مخالفت با گسترش ناتو در منطقه و مخالفت با جنگ در اوکراین است.

رئیس دستگاه دیپلماسی در پایان گفت‌وگوی تلفنی با همتای بلغارستانی در خصوص برگزاری نشست فوق العاده شورای حقوق بشر سازمان ملل و هرگونه رفتار سیاسی علیه ایران، مواضع کشورمان را تبیین کرد. 

وزیر امور خارجه همچنین به گفت‌وگ‌های اخیر جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین اشاره کرد. 

بلغارستان همواره از روند احیای برجام و تحقق توافق بین ایران و جامعه بین‌المللی حمایت می‌کند

وزیر امور خارجه بلغارستان نیز در این گفت‌و‌گوی تلفنی با اشاره به روابط دیرینه و خوب دو کشور، بر تداوم تلاش‌ها برای برگزاری نشست کمیسیون مشترک در سال ۲۰۲۳ تأکید کرد. 

نیکولای میلکوف از توضیحات وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات اوکراین و موضع ایران در مخالفت با تداوم جنگ و پیگیری راهکارهای سیاسی برای حل و فصل بحران اوکراین قدردانی کرد و افزود: دولت بلغارستان از روند احیای برجام و تحقق توافق بین ایران و جامعه بین‌المللی همواره حمایت می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها