گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان و وزیر خارجه سوئد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی با همتای خود در سوئد گفت وگوی تلفنیانجام داد و خواستار تقویت مناسبات دو جانبه با نگاهی روشن به آینده توام با عملگرایی دو دولت شد.

گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان و وزیر خارجه سوئد
کد خبر: 581959
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۰ ۱۸:۱۲:۰۳

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و «توبیاس بیلستروم» وزیر امور خارجه سوئد به صورت تلفنی گفت وگو کردند. 

به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه ضمن تبریک انتصاب آقای توبیاس بیلستروم به عنوان وزیر خارجه جدید سوئد، به سوابق خوب روابط و همکاری های قدیمی دو کشور اشاره کرد و خواستار تقویت مناسبات دو جانبه با نگاهی روشن به آینده توأم با عملگرایی دو دولت  شد. 

امیرعبداللهیان افزود: در سال ها اخیر برخی موضوعات، روابط دو کشور را تحت تاثیر قرار داده که عمدتا در نتیجه تحرکات و اقدامات منفی طرف سوم  بوده است. جمهوری اسلامی ایران همواره از گفت وگو و همکاری با اتحادیه اروپا استقبال کرده است.

وی درخصوص مسائل کنسولی دو جانبه و بویژه پرونده سیاسی شده حمید نوری و تلاش های گروهک تروریستی  منافقین در پیشبرد این پرونده که به روابط دوجانبه و دیرینه دو کشور آسیب وارد کرده، اشاره نمود و از دولت جدید سوئد خواستار آزادی این شهروند بی گناه ایرانی شد.

 امیرعبداللهیان همچنین انتخاب سوئد به عنوان رئیس بعدی شورای اتحادیه اروپا را تبریک گفت.

وزیر امور خارجه سوئد نیز به روابط خوب و دیرینه دو کشور با بیش از چهارصد سال همکاری و تعامل اشاره کرد. 

توبیاس بیلستروم نسبت به تاثیر منفی پرونده حمید نوری بر روابط دیرینه و خوب دو کشور ابراز تأسف کرد و گفت: به صورت جدی بر روی این مسئله کار خواهم کرد.

وی همچنین خواستار افزایش همکاری جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل پرونده چند تبعه سوئدی شد و بار دیگر بر عزم دولتش بر گسترش روابط دوجانبه تاکید کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها