کد خبر: 581921
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۰ ۱۳:۴۶:۲۱
| |

چین در حال آماده شدن برای یک پرتاب مهم است؟

فضاپیمای باری تیانژو ۵ (Tianzhou ۵) چین در شرف پرتاب به مقصد ایستگاه فضایی تیانگونگ این کشور است.

چین در حال آماده شدن برای یک پرتاب مهم است؟
کد خبر: 581921
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۰ ۱۳:۴۶:۲۱

در حالی که چین برای پرتاب فضاپیمای باری تیانژو ۵ آماده می‌شود، فضاپیمای باری تیانژو ۴ این کشور در حال آماده شدن برای بازگشت به زمین است.

به گزارش ایسنا و به نقل از چاینادیلی، به نقل از آژانس فضایی سرنشین‌دار چین، ترکیبی از فضاپیمای باری تیانژو ۵ و موشک حامل لانگ مارچ ۷ وای ۶ (Long March ۷ Y۶) روز چهارشنبه قبل از حرکت فضاپیمای باری تیانژو ۴ از ایستگاه فضایی تیانگونگ، در بعدازظهر به منطقه پرتاب در ونچانگ، استان هاینان منتقل شد.

این آژانس در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که فضاپیمای باری تیانژو ۵ در آینده نزدیک در زمان مناسب به فضا پرتاب خواهد شد.

این آژانس افزود: امکانات در منطقه پرتاب فضاپیمای ونچانگ، در شرایط خوبی است و بررسی‌های مختلف عملکرد این فضاپیما قبل از پرتاب و آزمایش‌های مشترک طبق برنامه‌ریزی انجام خواهد شد.

این آژانس گفت: فضاپیمای باری تیانژو ۴ روز چهارشنبه در ساعت ۲:۵۵ بعد از ظهر به وقت محلی از تیانگونگ خارج شد و در زمان مناسب توسط کنترل‌کننده‌های زمینی به زمین هدایت خواهد شد.

تیانژو ۴ که در ۱۰ مه از مرکز پرتاب فضایی ونچانگ در استان هاینان پرتاب شد، یک روز بعد از آن روز در فاصله ۴۰۰ کیلومتری به تیانگونگ متصل شد. این فضاپیما با حمل نزدیک به ۶ متریک تن سوخت موشک و مواد، از جمله بیش از ۲۰۰ بسته، وظیفه پشتیبانی از ماموریت شنژو۱۴ را برعهده داشت که طی آن یک خدمه سه نفره قرار است ۶ ماه را در داخل ایستگاه فضایی سپری کنند. خدمه این ماموریت تاکنون بیش از پنج ماه را در ایستگاه فضایی چینی‌ها موسوم به تیانگونگ سپری کرده‌اند.

تیانژو ۴ سومین فضاپیمای باری است که پس از تیانژو ۲ و تیانژو ۳ در آنجا متصل شده است. هر فضاپیمای باری تیانژو که برای عملکرد بیش از یک سال طراحی شده است، دارای دو بخش است: یک کابین بار و یک بخش پیش رانش. طول این فضاپیماها ۱۰.۶ متر و عرض آن ۳.۳۵ متر است.

این وسیله نقلیه باری ۱۳.۵ تن وزن دارد و می‌تواند تا ۶.۹ تن مواد را به ایستگاه فضایی منتقل کند.

در حال حاضر، ایستگاه تیانگونگ از یک ماژول اصلی، دو ماژول آزمایشگاهی و یک فضاپیما برای انتقال فضانوردان تشکیل شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها