کد خبر: 581393
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۶ ۱۳:۲۸:۲۱
| |

علی علیزاده، سفیر آذربایجان در تهران:

قره‌باغ را به منطقه صلح تبدیل می‌کنیم

سفیر آذربایجان در تهران گفت: آذربایجان باور دارد که تفاهم صلح میان باکو و ایروان، منطقه (قره باغ) را به منطقه صلح و آرامش تبدیل می‌کند.

قره‌باغ را به منطقه صلح تبدیل می‌کنیم
کد خبر: 581393
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۶ ۱۳:۲۸:۲۱

علی علیزاده، سفیر آذربایجان در تهران گفت: آذربایجان باور دارد که تفاهم صلح میان باکو و ایروان، منطقه (قره باغ) را به منطقه صلح و آرامش تبدیل می‌کند.

به گزارش ایسنا، علی علیزاده در سخنانی در مراسم گرامیداشت ۸ نوامبر  "روز پیروزی" گفت: همان طور که می دانید پیش از این ۲۰ درصد اراضی آذربایجان تحت اشغال بوده است در این مدت شهرهای آذربایجان ویران شده و در حال حاضر بازدید کنندگان می توانند این وقایع را ببینند. هتک حرمت مساجد و مراکز فرهنگی و تاریخی قابل مشاهده هستند. این موضوع را نمی توان نادیده گرفت در این سالها با جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت همراه بوده است.سفیر اذربایجان در تهران گفت: اذربایجان باور دارد که تفاهم صلح میان باکو و ایروان، منطقه (قره باغ) را به منطقه صلح و ارامش تبدیل می کند.

وی با بیان این که شورای امنیت درخواست برای خروج نیروهای ارمنستان را تایید کرده اما ارمنستان تمام این درخواست ها و قطعنامه ها را نادیده گرفته است، ادعا کرد: ارمنستان در این سالها علاقه ای برای برداشتن گام مثبت برای حل مشکل نداشته است و حمله نظامی گسترده علیه آذربایجان در ۲۰۲۰ جنگ را اجتناب ناپذیر کرد. اما در نهایت رهبری قاطع آذربایحان، عزم شهدای مان و اتخاذ مردم، ارمنستان را مجبور به امضای عهدنامه تسلیم کرد.

وی گفت: امسال سال «شوشا» نام گذاری شده است که اولین شهر اشغال شده و آخرین شهر ازاد شده است که در طی ۴۴ روز این اتفاق روی داد در حالی ما ۳۰ سال است که منتظر این روز بودیم.

این دیپلمات آذربایجانی تصریح کرد: اذربایجان باور دارد که تفاهم صلح منطقه ما را به منطقه صلح و آرامش تبدیل می کند. ما اکنون در حال پیچیده ترین برنامه مرمت و بازسازی در مناطق آزاد شده قره باغ و زنگزور است.

علیزاده در پایان از تمامی کشورهای دوست که از آذربایجان حمایت کردند تشکر کرد و گفت همچنین از حمایت ایران به خاطر موضع عادلانه اش در موضوع قره باغ قدردانی می کنم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها