کد خبر: 578136
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۴ ۱۵:۲۸:۰۰
| |

هیات ناظران اروپا وارد ارمنستان شدند

جهت کنترل تنش ها در میان باکو و ایروان، ناظران اتحادیه اروپا تا دو هفته دیگر در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان مستقر خواهند شد.

هیات ناظران اروپا وارد ارمنستان شدند
کد خبر: 578136
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۴ ۱۵:۲۸:۰۰

با بالاگرفتن تنش ها میان باکو و ایروان، نگرانی ها در خصوص درگیری جنگی دیگر بیشتر شده است تا جایی که گفته می شود اتحادیه اروپا قصد دارد با دخالت در این موضوع به طرفین برای حل مشکل این منطقه کمک کند.منابع خبری روز یکشنبه از حضور هیات اروپایی در ارمنستان برای بررسی وضعیت استقرار ناظران اروپا در مرز ارمنستان با جمهوری آذربایجان خبر دادند.

​به گزارش فارس، به گزارش وبگاه «کامن اسپیس» پیش بینی می‌شود ناظران اروپا تا پایان ماه جاری در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان مستقر شوند.

بر اساس این گزارش، یک هیات ارزیابی فنی اتحادیه اروپا روز جمعه وارد ایروان شد و انتظار می‌رود وزیران خارجه اتحادیه اروپا در مورد این موضوع بحث کنند و دستور و بودجه این ماموریت را فردا دوشنبه تایید کنند.

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای بدین منظور اعلام کرد، به دنبال درخواست ارمنستان، هیات ارزیابی فنی اتحادیه اروپا وارد «ایروان» شد. وظیفه این ماموریت آماده سازی برای استقرار ناظران اتحادیه اروپا در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان در اواخر ماه جاری، مطابق با توافق بین «الهام علی‌اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و«نیکول پاشینیان»  نخست وزیر پارمنستان، رئیس جمهور فرانسه و رئیس شورای اروپاست.

این گزارش حاکیست، استقرار این ناظران تحول مهم در روند عادی سازی روابط ارمنستان و جمهوری آذربایجان تلقی می‌شود و ارتباط نزدیکی با مذاکرات پیمان صلح و کار کمیسیون تعیین مرزها دارد. روسیه از میانجی اصلی بین باکو و ایروان  پیشنهاد استقرار ماموریتی از سازمان پیمان امنیت جمعی را داده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها