پرواز تورم دانمارک به بالاترین نرخ 40 سال گذشته

اداره آمار دانمارک گزارش داد تورم در این کشور به بالاترین میزان از سال 1983 تاکنون رسیده است.

پرواز تورم دانمارک به بالاترین نرخ 40 سال گذشته
کد خبر: 573777
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۱ ۱۶:۴۴:۵۷

افزایش قیمت‌ مواد غذایی و حامل‌های انرژی در سایه شدت گرفتن بحران کمبود انرژی در اتحادیه اروپا باعث شده تا نرخ تورم در دانمارک به بالاترین میزان در حدود 40 سال گذشته برسد.

​به گزارش فارس، به نقل از بلومبرگ، بر اساس اعلام اداره آمار دانمارک در کپنهاگ، ماه گذشته مردم دانمارک بیشترین نرخ تورم از سال 1983 تاکنون را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تجربه کردند.

ماتیاس دالرآپ اسپروگل، کارشناس ارشد سیدبانک دانمارک می‌گوید: با توجه به قیمت‌های کنونی انتظار می‌رود هزینه‌های خانوارهای دانمارکی نسبت به سال 2021 طی سال جاری 5400 دلار معادل 40 هزار کرون بیشتر شود.

اسپروگل ادامه داد: تورم پاشنه آشیل اقتصاد اروپا و دانمارک است.

در ماه آگوست دولت دانمارک پیش‌بینی خود نسبت به رشد اقتصادی این کشور برای سال جاری و سال آینده را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به خاطر افزایش شدید تورم و تبعات منفی آن روی قدرت خرید مردم و بازار کار پایین آورد.

جپ جول بور، کارشناس ارشد اقتصادی در بانک آربجدرنس، طی مصاحبه‌ای گفته تورم شرایط شکننده‌ای را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ایجاد کرده و ما به سادگی پیش‌بینی می‌کنیم که شاهد بالا رفتن بیشتر نرخ آن باشیم، در حالی که ما به سمت سرد شدن هوا می‌رویم این مسئله بسیار ترسناک است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها